• Linda5

**Den stora feta LCHF-tråden**

Pandamamma79 skrev 2014-02-23 09:41:09 följande:
    Om ni skulle unna er lite choklad, nått snacks som absolut inte tillhör lchf.
    Vad händer då menar ni?
    Går nu upp i vikt igen? Stannar det av? Eller vad är det som händer?
    Vad innebär skvätt grädde i kaffet? Att man blir mer mätt då, eller?

Om någon av er kört strikt lchf och gått ner massor. Sen börjat äta lite kolhydrater igen och leva "normalt" (ursäkta att jag skriver normalt men för mig är det egentligen bara jobbigt med lchf , men jag måste ju gå ner i vikt nu), alltså inte slarva utan ha lite mer på kolhydrater än vad man hade innan. Har ni gått upp igen. Eller har det räckt med koll på mat och träning?
    Jag har gått ner 25 kg. När jag inte äter strikt  (vilket för mig är under 10kh/dag) då går jag ner, Under 30 står jah still och över 30kh går jag upp. Vid jul ex. åt jag lite mörk choklad o andra lchf godis/bakverk, lite sill m.m. då gick jag upp 3kg vilket sen tog mig 3 strikta veckor att gå ner. Jag är jätte kännslig.
    För mig är LCHF det bästa som hänt och jag ser det som normalkost för mig. Tror inte man ska använda lchf som ren bantning om man ändå räknar med att gå tillbaka till sina tidigare levnadsvanor.
  • Linda5

Jag älskar fläsklägg. Äter det med ColeSlaw eller surkål.
    Vitkål i alla former.
    kött och smör
    Ägg, räkor och majonäs
    kött med bea
    fisk med hollandaise
    broccoli

• Linda5

Mineralvatten du köper i affär bör du läsa innehållsförteckningen på. Soda streamat naturellt är helt ok. tips på frukost Med ägg antar jag att du inte vill ha äggrätter heller. Skinka med Coleslaw, biff med aioli, ost rullar med smör, jag brukar ta ett stort blad romansallad och fylla som en baguette, använder romansallad till taco också. Går att göra massor av olika kladdsallader med majjonäs ex kyckling/curry, skinka/ost, vitkål, broccoli, kokt kall fisk, tonfisk, gillar man asiatiskt så krydda med spiskummin eller currypasta. Gjorde kryddsmör med sambal oelek o hickoryarom. Finns så ofantligt mycket och alla har ju olika nivåer och toleranser. Jag gillar ex inte kosttillskott medans min vän skriker högt över hickoryarom.

• Linda5

Trodde att det skulle funka att skriva från plattan men uppenbarligen inte. Ber om ursäkt för kompakt inlägg.

• Linda5
    Pandamamma79 skrev 2014-04-03 13:25:58 följande:
    Ursäkta!! Men att kolla vad naturellt mineralvatten innehåller låter helt galet!!!

Kan tyckas men jag vet att många fick högt blodtryck av ramlösa pga mycket salt i, lika var mindre.
  • Linda5
    passo skrev 2014-04-04 21:21:40 följande:
    Vad för vin är bäst att dricka om man vill ta ett glas eller 2? 

Rött vin inte sött. Sägs att man på bolagets hemsida kan koll kh i dryckerna. Har inte kollat så vet inte om det är sant.
  • Linda5

Viktigt dock att barnen inte får för mycket fett om dom fortfarande äter kh

• Linda5

Gladskit:
    Jösses så bra skrivet. vet inte när jag läste ett inlägg så var så klockrent i mina tankar och åsikter som ditt.

• Linda5

Xox testa med en tsk kokosfett. Kände lite så för några veckor sedan. Tror det berodde på att det mesta fettet jag åt kom från majonnäs . Kunde äta 3dl om dagen utan att bli mätt. Nu känns det bättre i magen o jag blir mätt/håller mig mätt.

• Linda5

Om jag läste ordentligt så stod det ju att du tog kokos. Funderar på om det är något du äter som triggar dig.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**