Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vronki skrev 2011-02-28 13:09:04 följande:
    Hej

Jag böjade med LCHF 10 jan, men har under tiden haft några helgdagar som jag ätit en hel del onyttigt...på 2 v gick jag ner 2,8kg
    men gick upp lite o gick ner igen..i helgen var det "fusk" igen tyvärr...för jag vill gå ner innan maj till min målvikt..men de sista kilona är svåra!

Startvikt: 66,1 kg
    längd: 167 cm
    målvikt: 60 kg

vikt nu:  62,7kg..i fre morse.

Väger ni er bara på morgonen el kväll? Jag vill ha som maxvikt 60 på kvällen...så innan har jag vägt mig på kvällen men det kan va så olika då, så har bestämt mig för o väga in pMå fredagsmornar.
    Man ska helst väga sig på morgonen efter man har varit på toa och innan man äter frukost.
  • Maddisen80

jag är hungrig har inte ätit sen 8.00 :( men kan inte fixa mat nu,de är en som håller på att tapetsera

• Maddisen80

Är det någon som har förslag på vad  man ska äta idag ? Har så himla dålig fantasi ;&/

• Maddisen80
    Asereht skrev 2011-03-01 15:11:21 följande:
    Här äter vi köttfärssås, spatetti till kolhydratätarna och stekt vitkål till mig.
    Ja man kanske ska äta köttfärsås och grönsaker, men hur gör ni köttfärssåsen ,jag får aldrig någon smak på den spelar ingen roll hur mycket jag kryddar.
  • Maddisen80
    stolla skrev 2011-03-01 15:12:49 följande:

Ska göra gräddsås till kyckligen idag, vilket är ert bästa tips för att reda av sås? Nu är ju mjöl, idealmjöl och maizena histora men jag vill ändå kunna få till en lite tjockare sås ;)

jag såg på halvåtta hos mig igår ,hon åt enligt lchf och hon redde såsen med philadelphia ost
  • Maddisen80
    Prinsessanz skrev 2011-03-01 15:15:00 följande:
    idag blir det karrekotlett,gräddsås och tomat/gurksallad,gurkvatten till dryck,då gurkan var billig!!

gurkvatten= riven gurka i en kanna.
    De låter gott ,bra med tips
  • Maddisen80
    Prinsessanz skrev 2011-03-01 15:23:06 följande:
    går oxå att reda sås om man tillsätter ett ägg sista sekunden,men då måste det bort från värmen DIREKt!
    Hej okis man kan nog reda på många sätt :) bra med alla tips
  • Maddisen80
    Prinsessanz skrev 2011-03-01 15:22:02 följande:
    måste bara dela med mig utav den godaste kladdkakan jag nånsin ätit och den är LCHF!!!

50g smör
    50g 70% choklad ( vi använder pistage chokladen 70%)
    3ägg
    2tsk vaniljpulver.

vispa gulorna +vaniljsockret poröst i en skål.
    vispa vitorna till hårt skum i en annan skål.
    smält chokladen tilsammans med smöret i micron
    vänd ihop gulor+chokladmed ner i vitorna och rör om ordentligt,du behöver INTE vara orolig för att fluffet ska försvinna,när du har rört ordentligt ser smeten ut som chokladmousse!
    häll smeten i runda aluminiumformar (stora)
    grädda i 150grader i 15minuter!

servera med vispad grädde och hallon/blåbärmix som finns att köpa i askar= my good va gott och 100% LCHF.
    hmm de lät väldigt gott tycker jag :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**