Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag åt en halv halv sallad jag pallade inte mer så min sambo fick resten :) min magsäck har krympt :=)

• Maddisen80

kan man bli förstoppad av lchf kost ? jag har varit förstoppad i 5 dagar nu och testat lactilus och movicol m en de hjälper inte mig

• Maddisen80
    jeng skrev 2011-03-13 17:31:32 följande:
    Ja, som övergångsbesvär kan nstan vad som helst hända med magen!
    Oftast beror det bara på att man blir trögre i systemet, eftersom mindre mat går ut som avföring. (Kroppen tar hand om mer och man äter inte lika mycket "utfyllnad". SÅlänge du kan gå på toa som du ska när det v'l är dags så är det alltså inget problem, men om du upplever det som ett problem så kan du tex äta fiberhusk, sesamfrön eller köpa ett bulkmedel på apoteket. Jag äter inolaxol, den gröna varianten (finns en röd också). Men jag har ju kronisk förstopning, och är inte förstoppad av lchf! 
    Hej okis tackså mycket ska prova bulkmedel förut åt jag inolaxol så hjälpte de inte ett dugg var förstoppad 2 veckor .
  • Maddisen80
    Mandel skrev 2011-03-14 13:22:15 följande:
    Någon av er som ska åka med Silja Galaxy LCHF träff den 8:e april?
    Hej jaså jag visste inte att de var , men båten går från stockholm va???
  • Maddisen80

idag ska jag äta köttfärssås och sallad till middag hade jag tänkt och imorgon blir de en kycklingsallad.

• Maddisen80

Jag fundera på vad jag ska ha till fredagsmiddag de är ju snart fredag igen ,något förslag?

• Maddisen80
    yena89 skrev 2011-03-14 17:02:34 följande:
    Nåt jag tycker är extra mysig är "min" kyckling med tomat-fetaost fyllning. Kanske lite lyxigt men det blir ändå inte så många kolhydrater. Man tar bara kycklingfilér, delar dom så dom går o "vika upp" sen lägger man i soltorkad tomat. Sen gör man en sås där man blandar creme fraiche, fetaost, tomater och lite paprika med rödvin,. den ska vara ganska rinnig. Krydda allting och mixa i mixerna så det blir en sås. Så har man lite i kycklingen över tomaten och sen häller man såsen över och in i ungnen. hur länge vet jag inte x) men du kanske kan experimentera fram nåt med det :P
    Vad man ska ha till vet ja inte. tidigare brukade jag ha till pommes...men rostade grönsaker kanske? :/

Fasen...det där hjälpte nog inte alls haha.
    Hej jo de hjälpte mig jättebra tackså mycket för tipset.
  • Maddisen80
    Nikhita skrev 2011-03-15 00:22:12 följande:
    Npn som provat dessa Wild Chips de gör reklam för på TV`?
    www.wildchips.com/
    De låter väldigt gott men har inte provat, vart finns dem att köpa?
  • Maddisen80
    jeng skrev 2011-03-15 09:04:51 följande:
    Nu är jag jäkligt löjlig, men idag var första morgonen på evigheter som vågen inte visade uppåt, utan den visade 200 gram neråt! Jag VET att det är den vanliga variationen av kroppen, och att det kan gå både upp och ner, men nu har det varit konstant upp i 3 veckor, så jag är superglad att trenden är bruten! Hoppas det håller i sig! 69.9 igår, och 69.7 idag. Jag som svor att jag aldrig mer skulle se siffran 70 var äckligt nära! Hög tid att ta tag i det..

har dock insett nu att det inte är träningsvärk jag har i vaden efter träningen i söndags, utan jag måste ha sträckt mig. Kan inte sträcka ut vaden utan ilande helvetessmärtor just nu! Gå är knappt att tala om, fy fan måste se ut som en halt struts Så gick det med det! Jättekonstigt eftersom jag värmde upp rätt lugnt utan förhöjningen 30 minuter innan jag höjde upp. Och jag stretchade efteråt, och märkte ju absolut ingen sträckning eller liknande under själva träningen Jättestrist! Hoppas att det försvinner snabbt, för så här kan man inte ha det.... 
    Grattis till din viktminskning de är ju  jättebra att de gå neråt och inte uppåt :=)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**