**Den stora feta LCHF-tråden**
Hur nycket fett ska man äta per dag?
Det känns som att jag kanske fettar på lite i överkant...
Hur nycket fett ska man äta per dag?
Det känns som att jag kanske fettar på lite i överkant...
Är fortfarande osäker på hur mycket fett man ska äta per dag.
För man kan väl inte bara äta smör och grädde hela dagarna utan att gå upp i vikt?
Många skriver dock att de har på en klick extra smör här och där för att få i sig mer fett.
Jag tror snarare att jag har på för mycket smör på det jag äter. Kan man ha det?
Inte så att jag tuggar smörklumpar eller att det verkligen simmar i smör/fett.
Någon som har något bra förslag på vad jag ska göra med det kokosfett jag köpt hem?
Vad har ni det till?
Jag ska göra stuvad spenat ikväll, är det någon som har tips på hur jag ska få den tjockare med något annat än redning på vetemjöl?
Har någon ett bra recept på pajdeg?
En liten prisjämförelse på 3-p makrill i tomatsås av märket Saeby:
CityGross: 29:95
Maxi: 27:90
Matmarknaden (fristående butik): 26:90
ÖoB: 25:00
Har alltid älskat makrill i tomatsås - önskade mig det som födelsedagspresent när jag var barn...
Och nu kan jag äta det med gott samvete!
Har nu gjort paj på följande:
2dl mandelmjöl
2dl pofiber
1dl riven ost
1 ägg
50g smör
1msk vatten
Körde allt till en deg i matberedaren och kavlade sedan ut det tunt mellan två smörpapper. Förgräddade i 10 min i 200grader
Fyllning:
lite stekt bacon, lite riven lagrad ost, rökt kalkon i strimlor, mera riven ost. Äggstanning på 2 ägg och 2dl grädde samt lite salt och svartpeppar. In i ugnen igen i 175 grader tills det äggstanningen stannat och ytan fått lite färg.
Blev kanoners och det fick godkänt av maken med. Han tyckte till och med att det var mer mättande än vanlig paj!