**Den stora feta LCHF-tråden**
Vad tror ni kära vänner? =)
Igår mådde jag väldigt konstigt/udda och kom fram till att det måste bero på "svältläget" som infann sig pga för litet kaloriintag under hela förra veckan. Och så en del träning ovanpå det.
Jag var så där konstigt yr i bollen som jag blivit när jag testat pulverdieter och hjärtat slår så hårt så det känns och hörs i hela kroppen.
Låg på sängen och höll andan och såg hur tröjan över magen fladdrade i takt till hjärtslagen...
Åt mer mat utan att överäta för mycket igår och mår bättre idag.
Och jag som först var inne på att det berodde på det slag jag fick mot huvudet för ett tag sedan, men det måste nog vara ätandet.
ÖoB kör 500g mandel för 28kr från idag och framåt en vecka!
Här har det blivit automatisk oplanerad fasta idag. Var mätt sedan kvällsmaten igår när vi skulle äta frukost och eftersom jag visste att jag skulle vara borta på eftermiddagen när jag normalt äter mellanmål så tänkte jag att jag kör lunch idag istället.
Glömde/struntade i lunchen...
Har inte bestämt om jag ska ta mig en köttbulle till kvällsmat eller om jag klarar mig till frukost i morgon. Äter frikost kl9 så vem vet om jag står ut utan att svälta ihjäl
Och så det här med kläder.
Är fortfarande lika förvånad varje gång jag kommer i byxor i storlek 36. Jag med mina feta lår har 36 i byxor från H&M, så vad sjutton har alla dessa smalbenta människor för byxor?
Helt ärligt så är jag så J-vla less på alla som ska hålla på och tjafsa med mig om vad jag äter.
- Hörde du inte på nyheterna? Läste du inte på Aftonbladet?
Och bla bla bla.
Vad ger människor för rätt att hoppa på mig och kritisera mitt kostval i mitt eget hem?
Och varför läser inte de dessa larmrapporter med kritiska ögon så som jag gör? Varför läser inte de böcker i näringslära och annat och bildar sig en egen uppfattning? Varför ser de bara rapporterna som är negativa kring mitt kostval, varför ser de inte de som är positiva eller de som är negativa utifrån deras eget kostval?
Varför kan aldrig någon säga: vad bra att du skippar socker, jag såg häromdagen att det är socker som orsakar blodfetter och inte majonnäs...
Det krävs ju ingen högre intelligens för att se att resultatet av en studie där man jämfört normalviktiga motionärer med feta, rökande soffpotatisar och sedan drar slutsatsen att det är rött kött som är det farlig är en helt galen slutsats.
Jo, men de som åt mest rött kött hade ju högre dödlighet!!!
Precis som om inte rökningen, alkoholintaget eller avsaknaden av motion spelar någon som helst roll...
Så därför är så klart LCHF livsfarligt eftersom vi enbart sitter hemma och trycker i oss blodiga biffar med kryddsmör på hela dagarna.