• Mamma Tes

**Den stora feta LCHF-tråden**

stolla skrev 2011-03-14 11:13:21 följande:
    Måndag igen och vägning. Idag visade vågen 69 kg prick, fortsatt neråt sakta men säkert! Mår toppen av den här maten, jag har inte haft ett enda besvär hittills.

På lördag ska jag iväg och fira en kompis som fyller år. Det blir ju så klart lite dricka då. Ska ha lite lekar och grejer på dagen och middag på kvällen. På kvällen kan jag ta rödvin men på dagen vill jag gärna ha några flaskor av nåt annat. Jag undrar om det finns nån slags alkoläsk el cider på bolaget som INTE innehåller socker. Alltså nån slags lightvariant som ändå är hyfsat ok enligt LCHF? Nån som har tips?
    Om du gillar öl så finns det öl som är helt okej men MYCKET mindre kolisar än vanlig. Pripps blå pure och spendrups bright heter dom. Goda att dricka som man dricker corona. Med en limeskiva i flaskhalsen vill säga.
  • Mamma Tes

Nu måste jag tipsa om en superrätt vi gjorde igår! Kyckling korma. MUMS! Receptet finns i min blogg. Har inte räknat ut kolisinnehållet per portion, är ju mer obrydd nu då jag är gravid. Men alltså, herre jösses vad gott!

• Mamma Tes

Pastan det pratas om är INTE lchf. Den innehåller ganska mycket kolisar men långsamma sådana. Alltså gi, inte lchf.

• Mamma Tes

Allstå, när jag fyllde år för en månad sen så tog jag en ätarhelg och åt det jag ville. Det slank ner en skiva bröd, provsmakade efterrätter från en efterrättsbuffé och även chips och ostbollar Jag mådde inte dåligt alls. Jag fes surströmmingsångor men annars mådde jag br Synd tycker jag för jag blev ju inte avskräckt direkt.

• Mamma Tes
    Var det någon mer här som också är gravid men som kör på med lchf?

Jag är nu i vecka 15 och har inte gått upp nåt. Nada! Jag vill ju inte gå upp så mycket i och med att jag har typ 40 kilos övervikt men nu börjar jag oroa mig istället att något är fel på mig. Jag har knappt haft nåt illamående så har inte kräkts en enda gång och jag äter. Inte mindre än vad jag brukar utan snarare tvärt om.

Har fått reda på att mina sköldkörtelprover inte är så bra. Mitt TSH ligger alldeles för lågt. Rädd att det har med det att göra eller annan allvarlig orsak. Ja, typ allt oroar mig nu
  • Mamma Tes
    danishdynamite skrev 2011-03-30 22:41:45 följande:
    Är det någon här som vet om man får äta LCHF när man är gravid? Är i vecka 25 och har redan gått upp 13 kilo og har ett enormt sockersug. Vill först och främst få bort det. INTE få ner i vikt men kanske begränsa viktuppgången. Hur ska man äta då?
    Jag är gravid, nu i vecka 16 och jag har stått still ända sen jag plussade. Tack vare lchf-kosten tror jag. När man läser hos bla. annat kostdoktorn så kan man läsa att det inte ska vara någon fara att äta enligt lchf men samtidigt så tycker han att man kan lägga till lite exra kollisar. Jag har slutat räkna och äter lite mer kollisar än jag brukade innan men endast i form av grönsaker och mejeriprodukter. Nu har gravidsuget börja sätta in så en räkmacka slank ner förra helgen och lite godis sen också. Jag tillåter mig lite ibland så länge jag inte låter det barka. Kör på men inte så hemskt strikt tycker jag!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**