• nassu

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jaa, jag har väl sånt vanligt jag med men tyckte det stod nåt på 43kolisar! Eller månne jag läste fel då.. nåja, ska försöka att inte baka så mycket ändå "sötsaker" för mitt sötsug kommer lätt tillbaka. Men ni har rätt, det väger ju inte så mycket.

Jag bor som sagt i Finland. :)

• nassu

Hej. Jag e glad! Provade en tröja idag som tidigare har varit spänd och obekväm och den satt som en smäck idag!!!! Känner mej så vår-fräsh.

• nassu
    Faile skrev 2011-03-08 12:22:39 följande:
    Fan, mitt ketos sjönk ner i botten igår pga en miss av mig. Crabsticks!

Gjorde skagenröra och antog bara att sticksen var ok ( fanns ingen innehållsförteckning på ), men när ketoset sjönk så drastiskt kollade jag på nätet, och visst, det är ju rena sockerbomben för en på strikt lchf.
    Klantigt Demon
    Vad finns i skagenröra som e kolisar i ?
  • nassu

Gomårrån tjejer!
    Idag exakt 2v sedan start och ställde mej på vågen och hade hoppats på mera än förra veckan (1,7kg) men icke sa nicke. Vågen stod stilla. Men som jag skrev tidigare i veckan så passar ju mina kläder mycket bättre nu. Men ändå känner jag mej lite besviken att vågen inte rört sej ens 100g neråt! Jag vet att jag inte borde fokusera såå mycket på vågen efter så här kort tid (som ändå känns rätt länge ;) ) men kan inte hjälpa det.
    Ångrar nu att jag inte mätte magen före jag började för det skulle väl kanske synas på måttbandet iallafall när jag ändå känner att magen har krympt litet.

• nassu
    FiaFunderar skrev 2011-03-10 06:43:30 följande:
    Det var likadant för mig. Jag vägde mig i måndags (då det gått 2 veckor) och hade till och med gått upp några 100 gram. Första veckan gick jag ner 1,5 kilo så jag blev också besviken men så vägde jag mig igår och då hade det stuckit nedåt på vågen igen. Så har jag haft den här äckliga metallsmaken i munnen några dagar nu och jag har fattat det som att förbränningen är i full gång då.
    Det är bara att fortsätta så ser du om några dagar att det går nedåt igen Skrattande
    Ja, precis lika juuh. Jag har inte ens haft metallsmak i munnen.. kanske liite annorlunda smak om man anstränger mej och vill tillräckligt mycket ;) och jag håller mej nog mycket lågt i kolisar/dag. Så var glad för metallsmaken, då du vet att du ligger i ketos :D Får väl bara uthärda för jag känner ju mej mindre och kläderna passar bättre!

Tack för pepp! :)

Annars... HUR vet ni att ni e inne i ketos annat än metallsmak i munnen ? och MÅSTE man ha det för att vara i ketos??
  • nassu

Jag provade oxå att ha i fiberhusk i mina oopsies häromdagen. Inget lyckat enligt mej. Gillar bättre mina vanliga oopsien. Tidigare misslyckades jag alltid med dem och de blev platta och omelettaktiga men nu får jag dem fina och fluffiga och gillar dem till frukost!

• nassu

Är mandelpulver samma som mandelmjöl? Hittade mandelpulver men det var ju jätte mycket kolisar i det. Men det väger ju inte så mycket så ni kanske tänker den vägen, eller ?

Sen undrar jag hur det kommer sej att det kan vara så enorm skillnad mellan ex. kokosflingor. I det paket som jag har är det 23kolisar/100... och det ni pratat om lär ju vara så mycket mindre. Är det inte konstigt att samma produkt kan kasta så mycket i kolhydrater?

Angående matdagboken, så tipsade nån mej att man kan lägga in recept som favoritmåltid. Försökte  det idag och la in ex. oopsie. Men sen när jag väl skulle lägga in det till frukost så fick man ju välja portioner bara... dvs. då kom det som om jag skulle ha ätit 2 SaTsaer oopsiebröd och inte st STYCKNA bröd. Hur ska man göra riktigt ??

Idag ska jag på fest/kalas.. och öveväger att ta med en påse nötter så jag har nåt att smaska på medans de andra käkar sötsaker eller kolisar...

• nassu
    Faile skrev 2011-03-11 06:39:43 följande:
    Jag använder mandelpulver för mjölet som finns här är jättemycket kollisar i. Pulvret är 6/100 eller nåt sånt, men det väger ju inte så mycket.
    Vet inte var alla andra köper sitt mjöl och om det finns med lite kollisar i någonstans.

Babybel ( små runda röda ostar i en liten påse ) är bra att ha med också. Inga kollisar och mättar bra
    Babybel låter som nåt jag skulle gilla! måste se om det finns här hos oss!

Mitt pulver står det inte på hur mycket kolisar det är men i butiken såg jag en påse  å där var det nog redigt över 6g/100... 
  • nassu

Hej
    HInner inte läsa ikapp, tyvärr. Haft datafria dar nu.

Men undrar nu.. köpte ailoli från butiken och nu kollade jag att det finns ju socker i den! men 3gkolisar/100.... Hur dåligt e de att använda ?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**