• stolla

**Den stora feta LCHF-tråden**

Lyckligamamman skrev 2011-03-02 19:03:16 följande:
    Är det bara jag som tycker Prinsessanz är - ska vi säga, lite ute och cyklar?

Hon tycks ta hela den här kladdkakegrejen på lite väl blodigt allvar, det är väl ingen recepttävling här som jag inte vet om eller??

Prinsessanz -TAGGA NER VETJA! Cool
    Håller med :)

Idag blev det en konstig middag för mig för jag fick helt plötsligt väldigt brättom iväg på en grej. 1 kokt ägg med majonäs, en avokado med philadelfia ost och tre skivor kall falukorv men jag blev mätt och ska väl försöka få i mig nåt bättre till kvällsmål snart
  • stolla
    katja74 skrev 2011-03-02 19:16:09 följande:
    Hallå här inne, jag måste passa på att få skryta lite. Vägde mig idag och har gått ner dryga fem kilo! Trots att jag varit lite slapp och fuskat. Fasen vad jag känner mig nöjd! Det var allt.Glad
    GRATTIS!!
  • stolla
    MrsMurphy skrev 2011-03-02 22:16:39 följande:
    Och jag tillhör kategorien som tror att kroppen inte räknar det precisa antalet kolhydrater, jag tror inte att en sparbössa ligger i matsmältningskanalen och klockar in hur många som passerar. Dock så tror jag att kroppen reagerar hårdare av att få ett större antalkollisar i ett svep vs några då och då. 
    Haha, helt rätt, det tror inte jag heller. Om man ska kunna leva med denna mat i ett längre perspeptiv blir det nog väldigt jobbigt att sitta och räkna kolhydrater varje dag. Om inte annat så skapar det en besatthet vid mat som inte kan vara bra för någon. 

Det är ju ganska uppenbart att all slags kost som inte är vanlig svensson-kost skapar massa debatt och rör upp  känslor.
  • stolla

Vi ska ju bort på middag i helgen och igår frågade jag vad vi skulle bli bjudna på. Det kändes lite konstigt, men det känns bra att kunna förbereda sig. Det blir köttgryta och till det en massa olika tillbehör. Lite buffe aktigt, vilket passar mig perfekt. Då kan jag ta det som är okej och ösa på med feta såser. Säkert efterrätt oxå, men det brukar jag hoppa över så det är ingen som kommer tycka det är konstigt.

• stolla

Tänkte göra pizza till familjen i helgen. Nån som har tips på pizza deg som är lchf-godkänd så jag oxå får äta pizza??

• stolla

Tänk vad bra man kan ha det. Har precis ätit mitt kvällsmål, keso med vispad grädde och hallon. Kan inte fatta att jag får äta så gott och ändå (förhoppningsvis) gå ner i vikt.

Var iväg och körde ett styrkepass på gymet förut. Ökade vikter på alla övningar, det gick faktiskt, men nu är jag slut...

• stolla
    katja74 skrev 2011-03-03 21:17:48 följande:
    En fråga igen. Jag såg ett recept nånstans på nätet på falsk potatisgratäng med rättika ist. för potatis. Är det någon som provat det? Tänkte äta lite fredagsgott imorgon.
    Hon som var med på halv åtta hos mig gjorde det i måndags så titta på recept.nu
  • stolla
    nassu skrev 2011-03-04 07:02:08 följande:
    Ojoj vad det skrivs mycket i den här tråden!

Ni som sysslar med LCHF i syfte att gå ner i vikt : Hur ofta väger ni er?

Nån skrev att de åt bara kaffe med grädde till lunch. Blir helt bestört, det skulle jag nog aldrig klara av. Inte är det väl nåt man borde eftersträva?
    För min del kan det variera rejält hur hungrig jag är, men jag har inte hållt på så länge. Igår t ex var jag jätte hungrig och åt fem gånger. Dagen innan var jag inte så hungrig och åt tre gånger. Mindre än så skulle nog aldrig funka för mig.

Jag väger mig en gång i veckan på måndagar. Har ganska lite kvar att gå ner, det är dom sista 5 som ska bort med lchf. Hitills har 0,5 försvunnit och det är jag nöjd med.
  • stolla

Vi är två vuxna och tre barn i familjen och lägger ca 5000 i månader på mat. Då är även blöjor och hygienartiklar inräknat. Däremot köper jag aldrig nån form av kött, förutom nån enstaka gång nån fläskfile el dyl. Vi har älgkött fulla frysen och brukar även köpa ett lamm på hösten. Dessutom brukar vi fiska på hösten och det räcker i ca tre månader om vi äter fisk en gång per vecka. Vi plockar även mycket bär och svamp som räcker hela året. Jag tycker att det är väldigt viktigt med mat och tycker att vi ligger på en bra nivå i matkostnad med tanke på att jag lagar all mat från grunden.

Jag tycker att lcfh är jättebra och enkelt att kombinera med barnens mat. Dom äter helt enkelt samma som jag med nån kolhydrat till. Dom kan gärna smaka av dom tillbehör jag gör till men äter helst pasta, ris och potatis. T ex är blomkålsmos en stor favorit hos alla tre, tom min 8 månaders bebis.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**