• sara1981

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hur snabbt brukar man få paket från lchf-butiken?

• sara1981

Van01:
    Fanns de vid snacksen på maxi? Tänkte också försöka hitta lite goda snacks till helgen. :)

• sara1981
    Van01 skrev 2011-06-23 11:04:55 följande:
    De fanns vid delikatess disken. En påse på 70g för 35kr.
    Ok! Då ska jag kika där.
    Amilia 2006 Max 2008 Freja 2011
  • sara1981

Ok, invägning idag efter en månad med LCHF,
    Resultat: -10kg! Är såklart supernöjd och fick fantastisk motivation för att fortsätta sköta mig utan fusk!

Nu är det bara 3 kg kvar till mitt första delmål och 13 till mitt slutmål som jag satt till julafton. Känns helt klart nåbart nu.
    Är så glad! :)

• sara1981

Jag har fuskat lite med jordgubbar, men annars skött mig utomordentligt.
    Jo, eventuellt har jag ätit en muffin som mamma insisterade var LCHF och bakad med bl.a. pofiber, (hon tog fram ur frysen så det var ett tag sen hon bakade den därav att jag är osäker) men jag tyckte att den smakade väldigt misstänkt.

Vågen är ganska oförändrad, några hekto ner så det går ju åt rätt håll.

Amilia 2006 Max 2008 Freja 2011
  • sara1981

Blev en ok vecka till sist, -1,3kg.
    Har varit lite striktare med kolhydraterna och håller mig oftast under 20g/dag och 5e%.
    Amningen verkar funka bra så jag kör på det i fortsättningen.

• sara1981

:)
    Jag provade kanelomelett imorse och tyckte precis så, skitäckligt, tvingade i mig typ 5 tuggor sen gick det inte mer.
    Men smaken är ju som baken. ;)

• sara1981

Så, första veckan efter nystarten avklarad och resultatet blev otroliga - 5,1 kg! Hur är det ens möjligt? Förstår ju att mycket är vätska, men ändå.
    Ger iaf en ordentlig kick för fortsättningen! :)

• sara1981

Finns korvar på city gross med 1kh/100g. Flera olika sorter typ bratwurst, grillkorv, ostkorv mm.

• sara1981

Angående träningen.
    Jag har ju nyss startat om med lchf, men kan ju ge lite input om hur det har funkat för mig nu och även tidigare på lchf.
    Jag har lite samma upplevelser, nu när jag tränar upplever jag att orken kommer och går under passet. Tidigare har det dock funkat hur bra som helst och jag hoppas att den orken kommer tillbaks när kroppen hunnit ställa om ordentligt. Det skönaste är, som du också skriver att man känner sig mindre tung och sladdrig, vilket i sig ju ger extra energi!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**