**Den stora feta LCHF-tråden**
Hur mycket kokosfett ska man ha i kaffet eller te?
Jag har i en rågad tsk nu, känns som att det räcker mer än väl! Dricker en kopp om dagen, man kanske ska dricka mer?
Hur mycket kokosfett ska man ha i kaffet eller te?
Jag har i en rågad tsk nu, känns som att det räcker mer än väl! Dricker en kopp om dagen, man kanske ska dricka mer?
Är det normalt att bli sjukt hungrig när man har mens?
Har gått hela dagen idag och känt konstant hunger. Min mens kom igång ordentligt idag. Kan ju vara därför jag gått upp i vikt igår. Brukar lätt kunna hamna +2kg dom värsta mensdagarna.
Imorse när jag vaknade var jag så hungrig så jag trodde jag skulle dö innan jag fick frukost. Åt då en kopp te med en msk kokosfett i. 2 frökex med ost och paprika på. 2 kokta ägg. Drack en kopp kaffe med grädde på fm.
Till lunch åt jag en bit laxfile, baconlindad sparris. kall så gjord på majonäs,creme fraiche, kryddor, en grön sallad till.
På em drack jag 2 koppar kaffe med grädde i. Dessutom drack jag en kopp te med kokosfett i ca 40 minuter innan middagen. Till middag åt jag 2½ skiva ungsbakad kotlett, gräddsås, kokt broccoli,grön sallad. Nu ikväll så drog jag i mig 1 hg rostbiff, 2 skivor brieost, lite paprika, 1 skiva källarrökt skinka, ett frökex och en kopp te! Och jag skulle lätt kunna äta mer!
Recept på brödet till vänster:
Valnötsbröd á ca 27 skivor (1 kolhydrat och 2 PP per skiva)
Mixa i mixer (ska bli som mjöl):
4 dl krossat eller helt linfrö (200 g)
2 matskedar Fiber Husk
2 teskedar bakpulver
1½ tesked salt
Lägg i resten av de torra ingredienserna:
1 matsked brödkryddor, jag använde Santa Marias.
4 dl valnötter (ca 150 g)
Rör ner till en jämn smet:
250 g kesella 10%
6 ägg
Sätt ugnen på 175 g och klä en form med bakplåtspapper och fördela den ganska kompakta degen i den. Grädda i 80 min lågt i ugnen.
Låt svalna och skiva sedan upp i skivor!
Hittade receptet på 56kilo.se bloggen.
Mumsigt lchfbröd
Ingredienser:
• Mixa allt till “mjöl” i en mixer.
Blanda sedan ihop
Gör såhär
• Sätt ugnen på 175 grader.
• Mixa alla nötter och frön till “mjöl” med exempelvis en mixer.
• Blanda sedan ihop resten av ingredienserna och häll ned i en avlång brödform klädd med bakplåtspapper. Toppa med solrosfrön.
• Grädda i 60-80 min (beroende på ugn).
• Ta ut brödet ur formen och låt det svalna. Skär i tunna skivor.
En skiva innehåller cirka 1,1 g kolhydrater.
Detta recept hittade jag på levamedlchf.se bloggen!