• Allrona

**Den stora feta LCHF-tråden**

En vecka avklarad! Nu kom så också övergånsbesvären min mage totalkrashade idag. Förhoppningsvis är det bättre imorgon, annars får jag väl bo på toa en dag till Dessutom är min andedräkt och smak i munnen pyton. Har införskaffat sb12 som nog ska hjälpa till att rätta till det problemet.

Migränen håller sig fortfarande borta så jag är helnöjd trots de andra besvären

• Allrona

Pokergirl - vi ska också på kräftskiva på lördag. Jag tänkte göra västerbottenpaj med lchf-pajskal toppat med crème fraîche. Till kräftorna tar jag en rejäl klick aioli. Mums!

Har för mig att jag läst att krustader bara innehåller 1 kolhydrat styck. Ngn som vet om det stämmer? I så fall kan du ju även gotta till med ett par sånna

• Allrona
    adams family skrev 2011-08-10 07:10:22 följande:
    Tar ni d-vitamintillskott?

Finns massor med läsning om d-vitaminets possitiva egenskaper och lika mycket om hur vi på norra och södra delarna av kloten har brist på deta under vinterhalvåret...

här är läsning om d-vitmain och cancer.... www.kostdemokrati.se/links/2011/08/07/d-vitam.../   
    Köpte d-vitamin igår
  • Allrona

Idag har jag en dålig dag! Inte så att jag är sugen på nått med kolhydrater eg. Mest bara sugen på nått. Det är åska och ösregn här och jag fåt alltid migrän vid åska så kroppen är nog inställd på att reagera på det här vädret. Än så länge har jag bara en svag migränkänning som lika gärna kan blomma ut i migrän eller försvinna. Det visar sig. Men jag är så fruktansvärt småätarsugen. Har precis vräkt i mig en näve nötter men känner mig ändå inte nöjd. Inte alls hungrig men ändå ätsugen. Suck!

Vilka nötter är bäst att äta? Nu hade jag en påse blandade nötter men om jag förtått det rätt är inte cashewnötter och jordnötter så jättebra?

• Allrona
    Duntoffla skrev 2011-08-10 10:36:43 följande:
    Såna dagar är inte kul. Blir också påverkad av vädersvängningar. Har du ingen brie eller något att tugga på? Det kan dämpa suget lite. Kan tyvärr inte svara på hur nötterna är. Är det naturella cashew?

Tog inte med mig någon brie till jobbet idag men får nog rusa till närmsta affär på lunchen och inhandla Nötterna är alltså blandade rostade och saltade nötter. Men jag undrar generellt vilka nötter som är bäst när man väl ska gotta till det lite
  • Allrona

Det var förvånansvärt gott med blomkålsris! Åt det tillsammans med kotletter och champinjonsås och det märktes inte att det inte var riktigt ris. Enkelt var det att göra också!

• Allrona

Hur är det med avokade egentligen? När jag lägger in en avokado i matdagboken så är den 9 kolhydrater. I så fall kanske jag ska byta ut det mellanmålet?

• Allrona

Jag la in 100 gram avokado och det gav 9 kolhydrater. Äsch, jag tror jag lägger ner räknandet Appen shape up verkar ju räkna helt galet!

• Allrona

Känner eg inget krav att ligga superlågt med kolisar just nu utan räknade mest för att få lite koll på vad saker innehåller. Är nöjd om jag ligger under 40 gram eftersom jag inte just nu planerar viktnedgång utan endast bli av med min migrän. Men nu börjar jag bli sugen på att strama till lite om några veckor och se om jag kan få bort de sista 5 gravidkilona som har suttit kvar alldeles för länge
    Men hur som helst så verkar jag klara mig utan problem under 40 gram även fast programmet verkar räkna högt!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**