-
Jag har köpt på ICA Maxi.linelullan skrev 2011-07-25 17:24:44 följande:Är det någon som vet vart man kan köpa Sukrin? Ska det finnas på vanliga affärer?
-
Ja här fanns det där det finns socker, olika sötningsmedel, honung, sirap mm.linelullan skrev 2011-07-25 17:48:17 följande:Okej. Brukar det finnas vid baktillbehör?
-
Ja det står sukrin på. Det jag köpte var i påse.linelullan skrev 2011-07-25 19:53:13 följande:Står det Sukrin på paketet eller står det något annat? Jag har bara hittat suketter..
-
Har du kollat om närmsta hälsokostaffär har?linelullan skrev 2011-07-25 20:03:16 följande:Det verkar inte finnas här. Någon som vet om man kan använda annat sötningsmedel? Typ suketter?
Annars köper jag mycket via www.bodystore.com som har ett mycket stort och varierat sortiment. Vi bor ute på landet så för mig kostar det mer att åka in till stan och jaga än att betala frakt och få hem sakerna till lilla butiken maken passerar dagligen på hemvägen. -
Man får pröva sig fram, ingen kropp är den andra lik och våra kroppar reagerar inte alltid lika. En del (jag tex) klarar mejeriprodukter tex utan problem, andra gör det inte. En del måste räkna allt de stoppar i sig medan andra kan gå efter principen max 5g kh/100g. Personligen har jag aldrig räknat och mätt och jag äter fritt av allt som är "tillåtet" och för mig har det fungerat fint hittills.NoahLeah skrev 2011-07-25 21:19:03 följande:Hej, har en liten fråga som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.
Läst på en del på Lchf nui men en sak förbryllar mig. På en de flesta sidor står det att man redan från dag 1 lan äta t ex turkisk yoghurt med grädde i, röd mjölk, feta ostar mm men sen har jag på en del Lchf-sidor läst att man enbart ska ätaVatten (8-10 glas)
Mineral Vatten
Buljong
Te eller Kaffe utan koffein
Ört te
Fisk
Fågel
Skaldjur
Kött
Ägg
Kryddor
Oliv olja
Vegetabilisk Olja
Rent smör
Och lite grann av
Ost (85-115 gr om dagen)
Sallad (6 dl/dag, eller 4 dl sallad och 2 dl grönsaker)
Grönsaker (ta reda på vilka grönsaker som är låga i kolhydrater, t.e.x gurka, tomat, och paprika)
Grädde (85-115 gr om dagen)
Crème Fresh (85 gr om dagen)
Gräddfil (85 gr om dagen)
Oliver (10-20 st om dagen)
Avokado (en halv om dagen)
Citron Juice (2-3 msk om dagen)
och absolut inte mjölk, yoghurt och fil?? Blir lite förvirrad.
-
Så tänker jag med, det kostar ju att åka omkring också.linelullan skrev 2011-07-25 21:36:51 följande:Nu har jag beställt både sukrin och kokosnötsmjöl på bodystore.
Tack för tipset!
Åkte runt till alla matbutiker i hela Borås kändes det som. Ingen hade det. Kändes som att det var lika bra att beställa istället för att åka runt till alla hälsokostbutiker.. hehe.. -
Precis samma här!Teskedsmamman skrev 2011-07-25 22:21:06 följande:Att vi gifte oss var det absolut bästa vi har gjort!!! Förutom alla juridiska aspekter så är det något speciellt att fira bröllopsdag varje år! Vi går alltid ut och äter/dricker gott och oftast går vi på bio också, vi har sällan (aldrig) barnvakt och oftast är bröllopsdagen enda gången som det är bara jag och maken ute på året...
Nästa år (när vi varit gifta i 10 år) tänkte vi dra igång en jättefest för de som var med på bröllopet och även nya kompisar, jag tror inte alla kompisar i stockholm kommer t ex...Just bröllopsdagen brukar min mor se till att ha fri. Oftast sover vi poå hotell och bara har egentid tillsammans. Vi går alltid ut och äter men sen varierar det lite vad vi gör, det kan bli allt från bio till biljard.
Vi firar också 10 årig bröllopsdag nästa år. Dessutom fyller både jag, maken, dottern och min mor jämt så det lär bli mycket fira nästa år. -
Förutsatt att de har det man ska ha då.Mandel skrev 2011-07-26 08:13:43 följande:Fast här på landet får jag även åka till närmsta utlämningsställe för att hämta vilket är 2 mil tur och retur och det kostar det med.
Förutom frakten på varorna...
Bättre att köpa på sig när man ändå är i stan någon gång och springer förbi en hälsokostaffärUtbudet här omkring är inte så stort på den fronten även om det tar sig.
-
Jag har ätit stekt entrecote, smörstekt vitkål och stekpannesås dvs sås på stekskyn med hjälp av cf ch kryddor. Det var ruskigt gott.
-
Jag vägde mig ett par gånger per vecka mina första 6 månader. Sedan när vågen stod still vecka efter vecka så vart jag inte sugen på de där ständiga vägningarna längre. Drog tom in på kolisar under en period men det gjorde ingen skillnad. Döm om min förvåning sedan då jag mätte mig och jag hade tappat flera centimeter till på flera ställen trots att vågen stod still!jagäraf skrev 2011-07-27 07:52:15 följande:Jippi, 0,6 kg ned idag igen från igår! Ungefär 2 kg minus på en vecka. Och bh-bandet in ett snäpp idag.
Jag vet att man inte "ska" väga sig varje dag men för mig funkar det bäst att göra så.
Jag har försökt föra in vad jag äter på matdagboken, började i förrgår visserligen men det verkar vara riktigt bra för mig. Får i mig fler kolisar än vad jag trodde och nu känner jag att jag nog ska kunna hålla koll bättre.
Känner mig så peppad! Jag har lovat tanterna på jobbet att komma tillbaka efter sommaren och vara smal igen. Nu är det bara 4 veckor kvar men smalare än när jag gick på sommarledigheten kommer jag att vara.
Numer väger jag mig en gång i veckan och då främst för att hålla koll. Just nu fokuserar jag på att hålla vikten mer än att gå ned mer. Jag vill fortfarande ned lite men iom semesterresande, nyjobbsstart och lite annat så känner jag att det räcker att hålla kosten på en bra nivå för tillfället. När vi är tillbaka i rutinerna igen får vi se om det är något som behöver göras. Jag tror att det blir till att göra som Skaldeman skriver dvs motionera bort de sista kilona då de sista få brukar sitta som berg och kroppen inte alls är lika medgörlig som i början då det "rann" av. Med tanke på att det tagit mi ca 15 år att lägga på mig alla mina extra kilon så känner jag att jag kan stå ut med om det tar ett halvår eller så att gå ned de sista tre med tanke på vad jag redan åstadkommit på de första knappa 6 månaderna med lchf.
Lchf is the mutts nutts som min vänninnas man skulle uttryckt det! Jag är så glad att jag äntligen tog tag i saker och ting och hittade ett sätt att förändra kosten som passade mig och mina vanor utan att göra tillvaron olidlig.