• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kaya skrev 2011-03-17 16:51:22 följande:
    Linda!!! SÄRK-SKRIVNING!!! stavfel! stavfel! *skrattar*
    *fnys*
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Kaya skrev 2011-03-17 16:51:22 följande:
    Linda!!! SÄRK-SKRIVNING!!! stavfel! stavfel! *skrattar*
    Skrev jag det nånstans?? Nooo... ser jag inte
  • Linda1976
    yena89 skrev 2011-03-17 16:46:40 följande:
    Jag väger 91kg på efter-bilden :) Vill ner till 70 så ;)
    Är 175 lång och har stor benstomme men det äår ju bara 2-3kg extra så :P
    Jag är också 175 lång, vill helst ner till 68, men det kanske är för lite... Jag ser ut ungefär som du, men vet ej vad jag väger... Jag har vågfobi.
  • Linda1976
    tiiitti skrev 2011-03-17 17:01:29 följande:

Min mamma tycker att LCHF är en sekt.
    Hade jag låtit henne titta in i denna tråden hade hon nog tyckt de ännu mer, hehe. Ibalnd när man läser här inne ser det nästan ut som, endast de som lever denna livsstil kommer till paradiset. haha :)
    3 veckor för mig nu och trivs bra, även om jag inte är sån jätte "fanatiker" Vill att de ska flyta på med mitt liv och inte blir för stor grej, och jag är för lat eller dum för att räkna

jag räknar inte. Eller tja, jag gör ett överslag i huvudet, men jag för ingen statistik. Med mitt matmissbruk i bagaget, så HAR jag kommit till paradiset faktiskt!  

För mig är mat en stor grej. Mat är källa till njutning, mat äter när man umgås osv... och det måste funka, men göra stor grej av det? Tja, jag älskar mat, älskar at prova recept, laga mat osv... så mat har alltid varit en stor del även om det inte alltid handlat om lchf (tyvärr). 
  • Linda1976
    yena89 skrev 2011-03-17 17:03:29 följande:
    Haha jag är tvärtom, jag väger mig varje dag morgon och kväll xD MÅSTE sluta med det, för jag vet att det under veckan kan pendla upp och ner :P
    Så höll jag på när jag CK:ade. Jag blev sinnessjuk nästan, på riktigt! Nä, jag håller mig ifrån vågen och kommer istället på mig själv med att ta på mig tajta klänningar i storlek M. Det gjorde jag inte för 2 månader sen
  • Linda1976

Många 175:or i tråden mao

• Linda1976
    mammawiding skrev 2011-03-17 18:51:49 följande:
    Hej alla! Här är en rooki som just hoppat på lchf-tråden, och behöver hjälp;D Ska äta tacos ikväll, jag äter inte kött och kör därför med qourn. Min fråga är helt enkelt, hur många procent kolhydrater får en produkt innehålla för att anses vara okej? Kan säkert skilja beroende på hur strikt man vill vara, men jag har tänkt att förslka vara väldigt strikt i början. Tacksam för svar!
    5 gram/100 gram brukar man säga, men det beror ju väldigt mycket VAD det är man äter. En krydda som innehåller lite mer bryr man kanske sig inte om, eftersom det är så små mängder. Mjölk däremot innehåller 5gram/100 gram, men dricker man ett glas så får man i sig kanske 12 gram, dvs mer än ½ dagsintaget i många fall... 

Antar att du äter fisk och ägg iaf, för annars blir lchf svårt  
  • Linda1976

Alla gör som man vill. Antingen väger man sig varje dag, 1 gång/v eller aldrig. Finns inget rätt eller fel, bara olika synsätt. Inte särskilt svårt

• Linda1976

Ska man inte gå ner eller upp och inte har sockersug eller andra matproblem annat än att man vill må bra av det man äter, ja då är väl en tallrik filmjölk ingen större fara, men ska man gå ner och försöker hålla sig runt kanske 15-25 gram carbs/dag- då innehåller en tallrik filmjölk typ ½ dagsransonen carbs, om inte mer. Dessutom är det inte särskilt fett heller.

Jag har förresten övergivit turkisk yoghurt till förmån för creme fraiche! MOAHAHA, 30% fett och 3 gram carbs/100 gram, precis vad jag behöver.

HÄrom dan åt jag 100 gram cf, 10 hallon (typ), 2 ägg och 1 tsk caviar till frukost. Totalt ca 5 gram carbs och jag var mätt 7 timmar  

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**