• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ingen som vet med brödet?

• tiiitti
    NollÅtta skrev 2012-07-31 19:32:52 följande:
    Menar du lavkabrödet? ineehåller ju endast 1 kollis/skiva så det beror ju på hur strikt du är? Jag tar gärna en macka ibland, till frulle eller på kvällen Eftersom de innehåller så lite så är det inga problem med mig, försöker ju ligga runt 15 per dag

Ja det är de jag menar.

Jag äter bara protein och fett. Inga grönsaker (förutom oliver) och sen äter jag ost. Har läst sten stures bok, så ska försöka gå efter de så gott de går.
    Han åt bara ägg å bacon till fruksot hela sin viktnedgång och de kan man ju bli lite trött på längde. tänkte om man kunde byta ut till de brödet ibland   
  • tiiitti
    Babybel skrev 2012-07-31 21:14:45 följande:
    Äh jag vet inte. Jag skulle kunna köra det varje morgon. Men jag har blivit lite rädd för ägg sen jag kollade med typ matdaboken och så att de generade massa kolhydrater för mig varje dag.

1 ägg är väll 0,3 kolhydrater. så det är ju inte så farligt.

Ok ska nog tillåta mig de brödet då. se till att ha mycket fett till bara 
  • tiiitti

Jag har kommit på vad min kropp är känslig mot. Grönsaker! Nu äter jag bara kött, fisk, fågel, ägg, majonäs, ost. Å då rör sig vågen neråt. Väldigt tråkig mat i längden kan jag tänka, men får stå ut till överkilona är borta, å hoppas på att jag kan föra in grönsaker vid jämnvikt. Undra om kroppen tål mejeri? Typ turkisk yoghurt å grädde?? Vågar inte prova för är så trött på att se vågen röra sig uppåt.

• tiiitti
    Martina 76 skrev 2012-08-03 17:36:56 följande:
    Men då får du inte i dig allt kroppen behöver. En kortare period kan du köra så, men inte i långa loppet. Alt. ta vitamintillskott.

Vad bör jag lägga till tycker du??
  • tiiitti
    stjierna skrev 2012-08-03 22:57:50 följande:
    Agnesmamma: sedan första mars (med undantag för uppehåll 3 veckor), och har gått ner 0 kg :)

Vill de forftarande inte släppa`?

Jag hat tappat 0,5 nu, hahaha.. genom att uteslut typ allt!! j*vla kilon :p  
  • tiiitti
    stjierna skrev 2012-08-03 23:00:36 följande:
    Tiiitti: nja, det var ju upp 2 kg förra veckan, och dom har jag iaf gått ner. Men jag står still på 94 som var min startvikt i mars :)

Jag väger med samma som startvikt. eller 0,5 ner nu, men vet inte om de är på riktigt eller bara va för dan. sen är de kanske ett upp ästa gång jag kollar. Kör utan allt nu typ. bara kött,fisk,fågel ägg å ost. Misstänker att jag får i mig för mycket KH när jag äter grönsaker. eller om grönsakerna höjer insulinet. verkar känslig mot de iaf.

Har du kommit på vad du kan va känslig mot? vilket typ av lchf kör du nu?  

• tiiitti

Hur tycker ni denna matdagen ser ut.

Frukost 10.00 .2 hemmagjorda biffar, 2 bitar bireost.  1 kopp kaffe med kokosfett

Lunch  17.00 Ost å skink paj, (utan pajdeg, bara ägg, vispgrädde, ost och skinka)  sallad,gurka, svarta oliver

kvällen. några kräftor och några ostbitar  

• tiiitti

Om man inte är hungrig på morgonen, kan man bara dricka en kopp kaffe med kokosfett då? eller bör man äta nått protein med?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**