Mandel skrev 2011-04-08 14:57:16 följande:
Jag vet inte hur det faktiskt ligger till rent faktamässigt, men efter att två personer som jag känner kört LCHF och i mina ögon varit väldigt mycket sjuka så har jag satt sambandet LCHF= mycket sjuk.
Båda två hävdar dock att de anser sig må jättebra på LCHF.
Varför är de hemma ifrån jobbet i flera veckor i sträck för olika infektioner, förkylningar, hjärtbesvär osv om de mår så bra?
Själv har jag kört alldeles för kort tid för att kunna göra en utvärdering av mitt mående i samband med LCHF.
För maken och mig är det tvärtom: vi är friskare. Vi klarade oss från allt i ett år men innan jul åkte jag på någon segdragen hosta och någon förkylning. Vi alla var sjuka. Maken fick till slut söka och hade lunginflammation. 2 kurer penicillin krävdes det. Jag kollade upp mig också men det var bara hosta. Det var då jag passade på att kolla mitt kolesterol när de ändå stack mig

Så, peppar peppar, inget sen i julas. Ingen förkylning eller något. Nu känner jag av pollenallergin men jag medicinerar inte. Det kliar lite i ögonen och jag nyser lite oftare bara

Det ska bli spännande att se hur jag mår när björken sätter fart, det är den jag är mest allergisk mot. Målet är att vara utan medicin helt men jag får se hur det går. Kanske kan det bli lite nässpray?

The Kittycats skrev 2011-04-08 15:18:13 följande:
helene306 skrev 2011-04-08 11:30:42 följande:
Nu är det konstaterat, jag har sabbat min dator. Fick återställa den och nu är det tömd på precis allt: bilder, bilder, bilder, dokument och allt annat som tagits emot eller laddats ner. Fan. Jävla. Skit.
Men men, dottern fyller 1 idag så det är bara att blicka framåt.
Åh nej! F-n vad trist

Hände mig också, bl. a försvann alla mina billder från det halvår jag var utbytesstudent i Indien. Som tur var hade mitt ex. kvar bilderna så jag fick tigga lite......
Men hjälp, är hon redan 1!

Jag kommer ju ihåg när både du och jag var gravida och pratade om HCHF

... känns om inte alltför länge sedan.
Grattis till stora tjejen!

Ja, det blev ju lite HCHF där ett tag innan det ordnade till sig

Och nu blir hon 1. Kära nån. Vid den här tiden stod jag nog i duschen eller ammade om jag inte minns helt galet
Ja, det är trist med bilderna men men. Ingen idé att haka upp mig på det, de kommer inte åter. Det strulade ju till en massa annat också, jag kommer inet ut på det trådlösa och koden är självklart väck så maken har mailat och hoppas på snabbt svar då frugan raderat allt