**Den stora feta LCHF-tråden**

Börjar drömma om alla möjliga pippifåglar och olika sorters ägg... *mmm*
Idag blev det äggmjölkslatte och omelett med skinka och ost stekt i massa smör till frukost = många ägg.
Lunch: LCHF-våfflor som blev kvar sen igår (=massa ägg) med rökt lax, cf, röd lök, tapenade på och sallad till. Efter kaffe med lite standardmjölk (!) och några ischoklad och en bounty.
Middag förrätt rå zucchini och stark ost i tärningar *mums* huvudrätt blomkålsmos och lax med haricots verts, sardeller (inkl oljan), oliver, cocktailtomater och olivolja i ugn = min favoriträtt (och har varit min favorit i åratal!).
Nu blir det snart rött te och mera bounty.
Life is good - men inte rasar jag i vikt inte! Konstigt eller?
Imorgon ska jag laga älgstek och försöka få till den som min mamma lagar den. Med enbär, viltkrydda, vitlök, viltfond osv och stekt i mycket smör i gjutjärnsgryta. Sås på stekskyn + creme fraiche. Väldigt gott!
K
Glad påsk!
Frukost: Äggmjölkslatte, omelett m skinka och ost (stekt i mycket smör), 2 cocktailtomater + lite rucola, fröknäcke med Bregott....
Lunch: Fröknäcke (ny sort) med philadelphia, 0.5 avocado, lite tapenade, sallad. Till efterrätt violte (min favvo) och 3 st Bounty (de sista som var kvar, jag brukar annars nöja mig med TVÅ men när det nu låg en ensam och skramlade i botten av plastlådan... ja ni som har samma problem som jag med att sluta äta goda saker förstår hur det blev!!!)!
Middag: Förrätten nyss (medan vi väntar på några släktingar) blev ostbricka med grönsaker och olika ostar (och ännu lite mer fröknäcke) och oliver, sedan blir det kött med fet sås och blomkål gratinerad med olivolja och chevre... aaahhh gott!
Sen blir det säkert nåt mer gott under kvällen, kanske t o m lite vanlig mörk choklad för nu har jag slut på LCHF-bounty och LCHF-ischoklad. Det är ju påsk goddamit!
Nu när jag skriver upp inser jag ju att jag äter väldigt MYCKET fröknäcke - ost - LCHF-"godis"...
K