• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-04-16 18:21:49 följande:
    Kärringen var med i senaste Ica Kuriren också och sa att man dör av att äta kött i princip. Det var en artikel om hur köttkonsumptonen har ökat under viss period, och att under samma period hade folk börjat dö av tjocktarmscancer och hjärtsjukdomar och vad det nu var, och det innebar självklart att det var köttet som var boven! Det är ju fantastiskt vilka slutsatser man kan dra om man bara vill.... Vad ANNAT har vi börjat äta under samma period? Kan det vara så att vi blir sjukare för att vi äter 3 ggr MER nu, inte bara för att vi har råkat öka på nåt enstaka livsmedel.
    ELLER för att vi käkar massa kemikalier som nu finna i nästan varenda sak på ICA ;)

Alltså, folk säger man blir arg utan kolhydrater men jag känner tvärtom, det är alltid när jag fuskar som jag blir fruktansvärt förbannad...som nu när en gubbe kommentera senaste inläget på min blogg, en sån där typisk idiot som fick mig att skriva artikeln överhuvetaget som säger "det jag säger är sanning allt annat är skit"
    Jag är så arg så jag vill gråta >.<
  • yena89

För att inte snacka om bacon. jag trodde det vart bra med bacon, det kan ju inte vara nåt annat än fläsk o lite salt i. Nä det är druvsocker och massa e-nummer i. Tänk så illa det är när inte ens baconet är rent längre. för att inte snacka om korv, köttbullar och hamburgarekött....
    men allt för att det ska bli så billigt som möjligt...tragiskt..

• yena89

Jag tror jag skippar fakir. Visst det är gott med kött och ägg men jag vet egentligen att anledningen till att jag stått stilla är dels en platå i början men sen har jag fuskat så mkt.
    Så nu ska jag äta kött och ägg till frukost med beasås. Och på kvällen äter jag lite mer kolhydrater i form av grönsaker och lite mejerier. Men ska hålla mig under 20 och helst ligga mellan 10-15g.
    Vi får köra på det ett tag så får vi se hur det går.

På onsdag kl 9 har jag jobbintervjun förresten så då får ni sitta och hålla tummarna för mig ;D

• yena89
    Bordeaux skrev 2011-04-18 16:43:39 följande:
    Ahh nu såg jag, har inte scrollat så långt ner på sidan förut.

Jag ska nog vara tyst nu för ett tag framöver känns som jag ställt ganska många självklara korkade frågor sista minutrarna
    Meh, hellre fråga och bli smartare än att sitta tyst och inte fatta :D
  • yena89
    Maddisen80 skrev 2011-04-18 16:46:01 följande:
    Hej lycka till med arbetsintervjun ska hålla tummar och tår då att du får jobbet.
    Tack! :D
  • yena89
    Maddisen80 skrev 2011-04-18 16:46:29 följande:
    Hej får man äta rädisor,rödbettor eller hur är de med det och sparris ?
    sparris vet jag är godkänt. det varierar ju från 1-3g på dom jag tittat på. Inlagda gröna hade 1,1g och inlagda vita hade 2,1g. Frysta har 2g, och idag köpte jag färsta och enligt livsmedelverket ska dom ha 2,4 så :)

rödbetor har ju 8,5g.
    Men rädisor 2,2 så dom får du äta några av :)
  • yena89
    Maddisen80 skrev 2011-04-18 16:54:16 följande:
    Varsegod vad är de för jobbintervju du ska på ?
    Det är inom hemtjänsten. Är lite rädd pga av mitt dåliga lokalsinne och för jag är väldigt osäker av mig. Men tror att jobbet kan hjälpa mig mycket. Få lite mer självförtroende och bli säker på mig själv istället för att tro att jag inte kan nånting och aldrig kommer bli nåt (vilket man fått höra av styvfarsan så det har väl präglat in sig)
  • yena89

Själv ska jag göra kplpudding :D

Gjorde en igår med bara köttfärs och vitkål och det vart gott. Jag är lite av en "aromatoman", använder aromat i allt. Men denna gång använde jag bara salt, örtsalt, vitpeppar, svartpeppar och cayennepeppar och en del vitlök och det smakade SÅÅÅ mkt godare!! Visste inte att mat kunde smaka så. Visserligen är aromat en smakförstärkare men tror den förstör smaken ganska mkt efter ett tag, tror den lurar hjärnan på nå sätt så nu ska ja sluta med aromat :D

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**