• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-06-19 18:08:00 följande:
    Boost. Jag har en (utan kolsyra) som jag öppnade o smakade förra veckan - vågar man dricka den innan träning i morgon kväll?

Jadå, jag skulle absolut ha druckit den!
    De jag druckit är ju med kolsyra, så de utan bör ju klara sig ett bra tag. 
  • Boost
    stjierna skrev 2012-06-19 18:00:45 följande:
    Jag har också testat allt, mindre portioner, inga mejerier, mindre fett, mer fett, 80/80/20, äta lite ofta, äta mer mer sällan, utesluta allt utom gröna grönsaker, äta enligt blodgrupp, tränat och så vidare. Jag börjar tro att min kropps trivselvikt ÄR på 93,5 kg.

Trist att det ska vara så :(
    Du kanske helt enkelt får äta det som du mår bäst av, sedan hoppas på att kilona försvinner i ett senare skede.
  • Boost
    stjierna skrev 2012-06-20 20:31:38 följande:
    Haha, jag säger bara HALLÅ CELCIUS! Jävlar, jag sprang o sprang o sprang och jag ville aldrig sluta! Jag flööög fram i skogen! :D

hahahaa, bra där !! Skrattande
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-20 22:07:25 följande:
    stjierna: då ska jag kolla efter såna kan ju vara bra att ha när jag kommer igång med Zumban igen.
    Hur smakar de?

Finns i flera olika smaker, både med och utan kolsyra.
    Kostar ganska så många kronor, men tycker själv det är värt det i och med att jag bara dricker en halv åt gången. 
  • Boost
    Spana skrev 2012-06-21 19:59:47 följande:
    En trevlig midsommar önskar jag er alla lchf:are!! Hoppas ni klarar av helgen!

Tack och tack detsamma!
    Jag smygstartar med en rykande färsk kanelbulle. Ja, jag har ballat ur totalt nu, meeen vänder det om några dar igen är det tänkt :) 
  • Boost
    Spana skrev 2012-06-21 20:17:20 följande:

Klart du kommer igen!! Njut du av bullen. Det hade jag gjort! :)

Yee, är nog nyttigt att ha lite bakslag ibland också :)
    ollebulle86 skrev 2012-06-21 20:19:51 följande:
    Boost: neeej inte skriva om kanelbulle när jag är vrålhungrig och har en halvtimmes väntetid på stationen så jäkla sugen på allt otillåtet där varje gång jag åker till och från jobb.
    Haha sorrii, men ditt alias gör att jag nästan blir sugen på en till ;)

• Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-21 20:23:48 följande:
    Boost: haha jag får väl se om de har någon trevlig sallad istället vill liksom inte synda. Men är lite sugen på nått vin eller så imorgon, fyller ju år på måndag och jag jobbar då så blir inget firande då direkt.

Klart att du ska unna dig ett glas då. Vem vet, det kanske kickar igång din viktminskning igen :)
  • Boost

Folk: Inte helt lätt att svara på om det är dags för att lägga av eller inte.
    Hur mår du när du äter enligt LCHF jämfört med andra sätt? För det är just det jag tycker viktnedgång handlar om, hur du faktiskt mår och dessutom skall det vara hållbart i vardagen och längden.
    Jag tror att kilona försvinner på alla tillslut om man äter en bra kost. Det kanske tar lång tid, men sålänge du mår bra av det och inte stiger i vikt så är det värt det.

• Boost
    Callina skrev 2012-06-22 20:08:01 följande:
    Hur är det med chilinötter? Tror ni det gör så mycket att äta en halv påse?

Är det inte mycket KH i chilinötter?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**