Catox9 skrev 2012-06-27 18:17:50 följande:
Kan någon säga vilka mängder man ska äta till en vanlig måltid..Eller funkar det inte på det viset?
Imorse åt jag tre (!) kokta ägg och ett paket bacon, kanske 4msk majjo till äggen. Dricker vatten till varje måltid.
Lunchen blev två kycklingklubbor eller vad de nu kallas för, de såg så ynkliga ut därför tog jag två, till det aioli och grönsallad.
Nu till middag åt jag egenkryddad tacoköttfärs, tacosås, riven ost, gräddfil, gurka och ca 100g gul paprika.
Sen hade jag en bit cambozola, vet inte exakt mängd kanske 80g..?
Jag klarar mig ganska bra på dagarna tycker jag med maten men till middagen blir det alltid mer på något vis...
Hjälp?
Hur länge har du ätit med LCHF?
Om du går ner så visar det ju att du äter bra just nu för din kropp.
Jag tror det är vanligt att äta lite för mycket i början innan man vänjer sig, portioner minskar efterhand.
Jag tycker dock att frukosten låter väldigt stor. Ett helt paket bacon är väldigt mycket. Kom ihåg att bara för att man "får" äta sådana saker, betyder inte att man "måste" äta det. Skulle sänka till ett halvt paket till att börja med, även minska på majonnäsen lite.
Annars så ser det bra ut tycker jag.
Gul paprika byts med fördel ut till grön om du äter så pass mycket av den, det tjänar du många kolhydrater på.