• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Krambjörn: Stress kan vara en faktor som står i vägen för viktminskning. Försök släppa stressen och pressen på att du MÅSTE gå ner i vikt.
    Tränar du något? 

• Boost

Är det bara jag som tycker sommaren är svårare :)?

Är iväg på utflykter hela dagarna och det är svårt att finna bra mat överallt.
    På hemmaplan så märker jag ingen större skillnad, går ju på rutin då :) 

• Boost

Hääärligt Ollebulle, vad glad jag blir! Nu kanske det rasslar till ordentligt på vågen framöver :)!

Yeah, den ryska är grym. Den turkiska och grekiska kan jag inte äta rätt av. Men den ryska är god som den är tillsammans med lite hallon.

• Boost
    Krambjörn skrev 2012-07-10 18:22:20 följande:
    Får jag fråga hur en dagsmeny matlista ser ut för er?
    Äter jag kanske för mycket med frukost,lunch,middag och ofta också mellis 
    Skriv gärna hur en matdag ser ut för dig så är det lättare att analysera.
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-07-10 20:52:55 följande:
    Ja den var väldigt god. Nu hade jag lite sukrin på för hallonen var lite sura. Det blev riktigt gott.
    Man tröttnar på ägg och makrill liksom bra att ha nått annat alternativ

Precis, ju fler alternativ desto bättre :)
    Dessutom är det skönt att ha något så enkelt i kylen när suget smyger sig på, minskar risken att välja dåliga alternativ. 
  • Boost
    Happymom skrev 2012-07-10 22:57:07 följande:
    Haha! Vilka roliga inlägg ovan ^^

Aja, var inte det jag tänkte skriva om... Jag har beställt hem Ketostix och en fettmätarvåg (en billig) idag. Känner att jag vill ha mer bekräftelse på att det händer något när jag kör den här dieten än att jag diffust ser i spegeln att kroppen förändrats, eftersom att vågen står rätt stilla sen ett par veckor.

Är det någon annan som har dessa hjälpmedel? Är de bra?

Fettmätarvågar är inte så bra egentligen, de reagerar på vatteninnehållet i kroppen och kan därför skilja sig en hel del beroende på när man väger sig.
  • Boost
    Happymom skrev 2012-07-11 06:31:55 följande:
    Boost och spöklumpen,
    Tack för svaren
    Jag googlade lite och just vågarna som mätte procenten i hela kroppen verkade ha säkrast resultat. Valde mellan en för 399 och en för 2100 kr (rea). Den dyra skulle ha ytterst liten felmarginal (+-100 g), men blev den billiga ändå. Googlade fram att man precis som med en vanlig kilovåg bör väga sig vid samma tidpunkter, och undvika det efter träning eftersom vätskenivån då kan luras. Man kunde ställa sig 6 ggr på vågen och lägga ihop högsta och lägsta resultatet och dela på två, så skulle resultaten oftast bli ganska sanningsenligt

Tänk också på mensen, så att du väger dig på samma dagar där. Vatten samlas ju till kroppen då.
    Men i det stora hela så ger vågen säkerligen ett ungefärligt resultat. Ett exakt resultat är nog bara bodybuilders i behov av :) 
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-07-11 07:10:03 följande:
    92,9 kg idag det går på rätt håll! Och ja, jag vet, jag ska inte väga mej varje dag, men nu när man kommit igång igen är det svårt att låta bli

Go go go! Snart är du under 90 Glad
  • Boost

Från Lailanis blogg:

"Din vikt är totalt oväsentlig så länge du inte med säkerhet vet hur mycket av den som består av muskelmassa, skelett, organ respektive fett. Det är inte så att en viss vikt representerar ”i form” och en annan ”för tjock” – det enda som spelar någon roll är ”innehållet”! Har du en vältränad kropp kommer du att väga mer än genomsnittet eftersom du har mer muskelmassa. Samtidigt kommer du att se smalare ut, eftersom dina kilon består av fasta, smidiga muskler. Släng alltså vågen och rätta dig efter hur kroppen känns: är du stark, uthållig, smidig? Känn efter hur kläderna sitter och se hur du ser ut i spegeln."

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**