helene306 skrev 2011-03-01 15:25:45 följande:
Här blir det rostbiff och någon sås. Vilken vet jag inte än. Till det några oliver och kanske lite sallad.
Maddisen80 skrev 2011-03-01 15:12:31 följande:
Ja man kanske ska äta köttfärsås och grönsaker, men hur gör ni köttfärssåsen ,jag får aldrig någon smak på den spelar ingen roll hur mycket jag kryddar.
Jag bryner köttfärs, i med en finhackad gul lök, på med grädde, i med tomatpuré (smakar mig fram) ev. ½-1 kalvbuljongtärning. Sen kryddar jag med paprika, vit- och svartpeppar och ev. lite salt. Den går hem här

Innan lchf kryddade jag till förbannelse, ändå blev det aldrig gott. Nu kryddar jag ytterst sparsamt i all mat måste jag erkänna.
Angående målvikt: Jag vill ner till 60 kg och har 7 kg dit men hur jag ser ut vid den vikten vet jag inte. Jag får se längs vägen hur jag känner. Kanske stannar jag innan? Vad jag vet är att jag säkert inte kommer vara nöjd. Jag har alltid haft kraftiga, dallriga överarmar (gädhänget ni vet

), kraftiga lår, "stor" rumpa och "fet" mage. Inte ens när jag tränade 4 gånger/vecka var jag nöjd med min kropp. Så, nöjd kommer jag aldrig bli men jag gillar min kropp på ett annat sätt nu. Visst är den sladdrigare, dallrigare, mjukare och större men jag har fått 2 härliga barn och kommer aldrig bli trådsmal för det har jag aldrig varit. Jag gillar vad min kropp klarar, det den har gått igenom. Jag gillar att mina axelmuskler börjar tonas fram, sakta men säkert och jag tränar ingenting (om nu inte bebislyft á 11 kg räknas?

) Jag kan bli mindre men aldrig få någon modellform. Tack och lov vill inte maken ha det heller

Nu är jag på någon platå som jag varit på i några veckor. Jag pendlar mellan 67-67,5. Trist men ja, allt har ju sin tid

Det spelar ingen roll om jag drastiskt drar in på kollisarna heller. Jag går inte ner. Eller jo, jag har kommit ner till 66,8 men att passera de siffrorna verkar fullkomligt omöjligt. Gah! Men, jag ser lchf mer och mer som mitt sätt att äta. Går jag ner så blir jag självklart men nu när jag mår så bra så finner jag mig i att vikten står still. En vacker dag händer det säkert något på vågen också. Ibland upplever jag kroppen mindre, speciellt när jag provade ett par finbyxor och de hade världens gällivarehäng! Det är nästan så att jag får lägga undan de byxorna.
Hej tackså mycket för tipset om hur du gör köttfärssås de ska jag testa med bulljong de har jag aldrig provat . Jag tål inte laktosfri grädde så går de bra med sojagrädde?