• Clanica

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-04-07 21:44:52 följande:
    Nej, du måste lära dig skillnad på gram protein och gram kött. kött, fisk, fågel och ägg innehpåller bara ca 20 % protein. så 90 gram protein innebär ca 90*5 = 450 gram kött/fisk/fågel.
    och det är per dag alltså. 90 gram protein, 120 gram fett (allt fett, även fettet som finns i kött, ost och grädde osv alltså, så inte 120 gram tillsatt fett) och så max 20 gram kolhydrater.  
    Puh...ett tag trodde jag att jag totalt missförstått det hela. Ä
  • Clanica
    jeng skrev 2011-04-15 11:12:50 följande:
    Alltså undrar om Anna Skipper har gått på kurs sen hon hade sin förra säsong, för jag tycker hon har blivit riktigt vettig! Jag som alltid har HATAT det hon säger!
    Håller med. Blev så paff när jag såg programmet.

Jag är så sjukt chokladsugen!! Det är "den" tiden i månaden och allt påskgodis på alla affärer formligen skriker åt mig -"Ta hem och ät upp oss"

Suget har varit stort i flera dagar så nu pallar jag snart inte längre...Blä.
  • Clanica

Jag har på ca 13 veckor gått ner 5,5 kilo ( Väger 98 kg nu) så det går sjukt lååååååååååångsamt.

jag räknar iofs inte på hur mycket jag äter. Men jag äter kött, kyckling med CF eller smör. Vitkål stekt i smör som tillbehör osv. Mörk choklad slinker ner ett par ggr i veckan och på helgerna har jag jättesvårt att låta bli att nalla ett par bitar av barnens godis.

Antar att det skulle rassla på lite mer om jag kunde skippa småfuskandet...
    Ser i alla fall att jag minskat i cm och måt jättebra. Så jag gnetar på. men visst önskade man att det kunde hända lite mer på vågen!

• Clanica
    Kaya skrev 2011-04-15 12:31:07 följande:
    Igår gjorde jag världens godast ischoklad som man "får" äta!

Kokosfett (en rejäl klump)
    2.5 ruta 70%-ig mintchoklad
    4 rutor 90%-ig choklad

Jag smälte först kokosfettet, sedan chokladen i det smälta fettet, hällde i ischokladformar och sedan var jag helt SALIG över den goda smaken så jag moffade i mig halva satsen igår, plus 1-2 rutor choklad till av båda sorterna... dvs totalt ca 60 gram mörk choklad på en och samma dag... OJ då! (men det var mensens första dag så OK)

K
    Bra tips. Ischoklad får det blir. Har kokosfett och 86% choklad hemma

Vågar inte göra typ Bounty och liknande för då smäller jag nog i mig allt på en gång
  • Clanica
    Maddisen80 skrev 2011-04-15 12:34:42 följande:
    Hej grattis till din viktminskning d e är ju superbra jobbat :) jag tycker att du är väldigt duktig jag har gått upp 1 kg på 2 dagar.
    Tack

Jag går lätt upp 2-3 kilo ifall jag slarvar och äter kolisar. Går på ett kick och sen tar det upp till en vecka innan de kilona försvinner...
  • Clanica

Lider med er som har det jobbigt. Jucea & Ofrivilligbonusmamma. Been there done that....Äter medicin nu och har fått livet tillbaka
    Hade en period efter båda barnen som jag mådde skit. Förmodligen någon form av förlossningsdepp som inte ville försvinna eller så väcktes nåt annat i kroppen/huvudet. Var väligt emot att få medicin utskriven eftersom det kändes som att man verkligen var kokko då

Men när läkaren förklarade att depression ofta beror på att serotoninhalten i króppen är för låg och man får då det i tablett form så kändes det bättre.
    Nu  vågar jag inte sluta med dom...

"Serotonin is a chemical that helps maintain a "happy feeling," and seems to help keep our moods under control by helping with sleep, calming anxiety, and relieving depression."

Kram på er båda, jag vet hur det känns att vara nere och ibland inte ens veta vad det beror på. För mig var ju allt så jävla bra. Fina ungar, gullig man och trivdes på jobbet, ändå kändes allt som skit...

• Clanica
    jeng skrev 2011-04-20 16:03:12 följande:
    Vad äter du för medicin och hur tycker du att det har funkat? Hur länge har du ätit?
    Jag har ju (som du säkert hör) överdriven oro och ångest och oroar mig skitmycket över evt biverkningar (speciellt illamående och kräkningar eftersom det är en stor del  av grunden i min oro)....

Annars känner jag mig som du. Man har ALLT och borde vara jättelycklig, och ändå så känns allt skit, och då får man typ bara dåligt samvete, men orkar samtidigt inte göra ett dugg åt det... :-/
    Tabletterna heter Sertralin och jag har ätit dessa i över ett år nu..
    Och som sagt så vågar jag ijnte sluta med dom heller. För jag vill aldrig mås som jag gjorde tidigare igen.

Illamående och kräkningar har jag aldrig känt av. Man blir ju jämnare i humöret av tabletterna.
  • Clanica

Gringa: Wow, vilken viktminskning... avis!

Kan du ge ett ex på hur en dag ser ut  matväg för dig?
    Då kanske jag ser vad jag gör tokigt....

Jag har såpass mycket övervikt att jag borde rasa i vikt men det händer inte ett skit.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**