-
KOrkad fråga kanske och helt OT i denna tråd, men jag kör ändå. Hur gör man på natten? Om man måste byta varje-varannan timme?bubblan79 skrev 2011-03-30 10:02:30 följande:har oxå menskopp, en fantastisk uppfinning må jag säga, blöder oxå ganska mycket och den är den enda som kan ta så mycket som jag blöder.. jag tömmer en gång i timmen dygnet runt i 4 dagar och förr gick de ju med tampong och nattbinda runt 40 minuter mellan varje gång och en dusch.. blödde alltid igenom båda då.. men med menskopp så blir ju livet lite enklare och otroligt mycket billigare och nyttigare för kroppen oxå.. den vill jag verkligen rekommendera till folk
-
Och så en fråga till. Vad är den där bikinigrejen?
-
Okej. Tja, jag antar att båda varianterna är ganska tröttande.bubblan79 skrev 2011-03-30 10:12:38 följande:man ställer klockan och går upp.. visst det har hänt att man vissa gånger vart så sjukt trött så man somnar ifrån men då får man ju ta hand om sörjet som blir i sängen och hela mig på morran... jag får ju dessutom sova med kiss skydd på natten ifall de blöder igenom, kan inte ens räkna upp hur många nya madrasser jag har fått köpa
-
Absolut. På ett respektfullt sätt.nickefiki skrev 2011-03-30 12:25:48 följande:Jag vill också ha med ett inlägg i den här senaste debatten.
Jag blir lite arg på att någon/några tycker att man inte får ge råd eller skriva inlägg om man inte skriver ofta. Vad är det för dumheter? Vissa spammar o vissa skriver sällan, men vi har väl alla samma rätt att uttrycka vår åsikt?! -
Ryggbröst, ha, haaa! Otroligt kul ord.ofrivilligbonusmamma skrev 2011-03-31 09:08:20 följande:
ÅH! Jag är så glad! Jag hade ett delmål att få ner mitt mått runt om största delen på magen under 100 cm och nu är jag nere på 99! Nu är det delmålet att få ner midjemåttet under 80 - 2 cm kvar!
OCH, för ett tag sedan köpte jag ett par jeans som var något för små och ganska obekväma men nu sitter dom som en smäck! :D
Jag blir så glad när jag ser mig själv i spegeln, "konturerna" på magen har kommit tillbaka och ryggbrösten är i stort sett borta. Jippiiee!
GRATTIS till framgångarna!
-
Hej!danishdynamite skrev 2011-03-31 12:20:53 följande:jaha ingen frukt och fullkornsprodukter alls??? Vad äter man då istället för bröd? Trodde också bär var frukt...Tack ska kolla den.Vad är 5/100 regeln?Ziggystardust skrev 2011-03-31 09:59:59 följande:@danishdynamite: kolla kostdoktorn.se det är en jättebra sida att börja på!
Jag tycker du ska gå in här: http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf och läsa på lite så kommer du få bra svar på många frågor och en hel del tips på LCHF-vägen. En jättebra sida för nybörjare. Det är en del att hålla reda på i början så man behöver skaffa en bra grund innan man ger sig ut. Lycka till! -
Aj, aj vilken god lunch jag åt idag! En tjock, kryddig lammkorv (som låg liiite högt på kh, men det fick gå) tillsammans med surkål och egen sås på 50-50 CF och majo, kryddat med curry. Kombinationen av smaker och konsistenser blev helt gudomlig!
-
Kanske borde du hålla dig mer åt GI i så fall. Eller bara plocka bort snabba kolhydrater, utan att bekänna dig till någon lära.Ellani skrev 2011-03-31 12:33:28 följande:Jag måste höra med er experter
Har tidigare ätit GI för sisdåär 4 år sedan, funkade fint, tyckte det var klurigt med frukosten dock...
Men nu såhär 2 barn senare och något lösare hull och ngt extrakilo är jag sugen på tag tag i mig själv igen. Jag känner att jag inte har tid/energi alla dagar på att direkt äta LCHF, utan mer smyga in det så det tillslut blir naturligt?! Vi har en 2,5 årign som äter samma som oss så maten måste ju funka även för henne.
Är det helt kört att äta LCHF när andan faller på och vanligt annars?? Jag orkar inte när man är bortbjuden osv. Det handlar inte om några mänger i kilo 2-4 kanske, men främst att trimma kroppen igen, givetvis tillsammans med motion
Jag äter redan mindre kolhydrtater men måste få mer inspiration på mat osv. Säg att vi lyckas 5 av 7 dagar äta både lunch & middag LCHF, är det OK? Eller är det skitsak samma om jag några ggr i veckan skiter i det??
Haha, hoppas ni förstår vad jag vill ha frågat omAtt äta lite av och till brukar inte blis så bra. Dels hämmar kolhydraterna viktnedgång, men framförallt hålls suget efter stärkelse (socker) vid liv hela tiden. Insulinet slår av och på och ger svängigare blodsockerkurva. Fettinlagringen ökar.
Har du bara ett par kilo att gå ner kanske det räcker för dig att plocka bort sötsaker, frukt, pasta, ris, potatis, bröd, sädesslag och liknande? -
Ingår det i paketet att man ska lägga ut bilder i sitt offentliga album?Denebola skrev 2011-03-31 21:34:18 följande:Jucea har ju inlett i underkläder, så kör på det ni som vill
Och Lättja, du kan ju hänga på när/om du känner att du har lust. I mina ögon är det inte tvång på exakta datum eller klädkod bikini. Det är ingen kladdkaka vi pratar om liksom
-
Mmm. Eller bara dra en påse över huvudet...Denebola skrev 2011-03-31 22:03:52 följande:Nej, det tror jag inte. Själv kan jag kanske tänka mig att lägga ut bilder och samtidigt spärra min presentation så att bara inbjudna kan se. Så det är ju ett alternativ om man inte vill bli helt publik, men ändå vill visa för andra i tråden.