• Annanym

**Den stora feta LCHF-tråden**

Förresten, jag gjorde så grymt god mat i fredags. Och enkel! Gjorde kryddsmör på smör, salt, vitlök, persilja, citronskal och pressad citron, lade ut blomkålsbuketter och halverade champinjoner i en form, portionsbitar av lax på det och så klicka på smöret. Skjuts in i ugnen, 200 grader i 25 minuter och för hel...sefyr så gott det var!

*får hybris*

• Annanym
    Bordeaux skrev 2011-04-17 18:21:42 följande:
    Ska kanske prova, var ju på ikea och shoppade lax igår. Ikeas lax är halva priset mot coops så därför passade jag på när vi ändå var på ikea. Har allt utom vitlök och blomkål men jag har broccoli
    Det borde funka lika bra. Spenat blir nog också gott.
  • Annanym

Gud vad jag är glad att den här tråden skiljer sig lite från resten av FL. Lade upp en tråd i morse om huruvida man får säga till andras ungar och när jag kom hem ikväll var det fullt krig i tråden om huruvida man måste ta extra hänsyn till barn med diagnos eller inte. Jösses. Allt kan verkligen spåra ur.

• Annanym
    yena89 skrev 2011-04-18 16:56:52 följande:
    Det är inom hemtjänsten. Är lite rädd pga av mitt dåliga lokalsinne och för jag är väldigt osäker av mig. Men tror att jobbet kan hjälpa mig mycket. Få lite mer självförtroende och bli säker på mig själv istället för att tro att jag inte kan nånting och aldrig kommer bli nåt (vilket man fått höra av styvfarsan så det har väl präglat in sig)
    Vad konstigt att läsa det du skriver om att du inte tror på dig själv. När du skriver i tråden verkar du så kompetent och framåt på alla sätt, så uppfattar jag dig. Kom ihåg att vi är alla fina och värdefulla, med massor av resurser.

Att din styvfar var tvungen att trycka ner dig för att växa själv är otroligt tråkigt, men låt det inte styra resten av ditt liv. Det handlar om honom och om hans oförmågor, inte om dig. Du är bra precis som du är. Och självklart håller jag tummarna!
  • Annanym
    Mandel skrev 2011-04-19 10:06:32 följande:
    Det här med sill...???

Vanlig sill innehåller 0 kolhydrater, inlaggd sill står det 16g på burken, skärgårdssill är det 8g.
    Om man tar en inlaggd sill utan spadet, hur blir det då? En skärgårdssill utan såsen?
    För det är uppenbarligen i såsen/spadet som kolhydraterna finns och hur mycket av det tränger in i sillbiten?
    Har jag också undrat. Hade dock tänkt utgå från att sillen utan spad är helt okej att äta i rimlig mängd.
  • Annanym

Louise ska vinna Sveriges Mästerkock såklart! Den andra lilla näbbgäddan har jag verkligen svårt för.

Här är en till som levt ett syndfullt liv hela dagen! Eller ja, sen lunch iallafall. Blev bjuden på smörgåstårta i ett jobbsammanhang och sedan godis och som om jag aldrig ens varit inne på LCHF moffade jag i mig av båda. Moff, moff, vad gott det var! Men nu mår jag illa och ångrar iallafall godiset. Blä!

Känner med er som frabbas av depression/ångest. Svårt att tampas med ett sådant "monster". Har inga råd att komma med alls, men kramar och omtanke iallafall.

• Annanym

Fint, fint. Louise vann. Mannerström grät. Vad mer kan man önska? Att nästa års tävling heter "Sveriges low carb-mästerkock"?

• Annanym

Hemma efter en skön, men LCHF-mässigt usel, helg hos mina föräldrar. Har liksom vältrat mig i bröd, kakor, sötsaker, chokladtårta och potatisgratäng. Och som grädde på moset nu ikväll en påse ostbågar. Bara för att. Imorgon MÅSTE jag vända det, annars är jag rädd att spåra ur massivt igen. Håller ni tummarna för mig?

• Annanym

Tackar, då ska jag rapportera goda resultat imorgon kväll, jag lovar. Goda och sanna!

• Annanym
    yena89 skrev 2011-04-25 14:34:53 följande:
    Väldigt OT fråga,
    ni som vill svara, hur stor är åldersskillnaden mellan er och era respektive? :'/

Igår föll jag nämligen pladask för kompisens granne, på riktigt. Ramla på balkongen när han upptäckte mig och när han körde hem mig och drog mig tillbaka in i bilen bara för att ge mig en sista puss föll jag riktigt hårt alltså...
    Dock är han hela 10 år äldre (32), han är gubbe ju >.<......det blev strul med exet så det funkade inte riktigt som jag tänkte där..

Nu känner jag mig jätte töntig. Som en liten flicka som springer till sin mamma och berättar om att hon är kär i killen på bänken jämte henne >.< Men eftersom många av er är äldre känns tråden lite som en..."extra-mamma" som man kan gå till och klaga och prata av sig Skäms för kärleksprat och min mamma går inte ihop, eftersom ingen är bra nog för mig tycker hon.

Haha, tog 20 min innan jag vågade klicka på "posta inlägget" x)
    Äsch, mitt ex var nio år yngre än jag är. Alltså, det kändes rätt skumt i början att ha en sån ung kille, men vad fan, vi var totalkompatibla på många sätt, hade skitkul, kunde prata om allt och dessutom var han uthållig som bara den, ha-haa! Kör på nu för fasiken, kärlek är dyrbart, det har man inte råd att vifta bort på grund av struntskäl!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**