• Liddi

**Den stora feta LCHF-tråden**

helene306 skrev 2011-03-07 20:07:30 följande:
    Biscotti

Fast jag kan tänka mig att just biscotti som kex blir godare om man tunnar ut själva rullen mer så det verkligen blir kexliknande.
    Å de där var intressanta Men vad är Bake Pro?
    Alexander 090210
  • Liddi

hmm det verkar vara ganska pecis som jag räknat... vilken skojig sida, den ska jag använda mer av  

Alexander 090210
  • Liddi
    Klas-Ã…ke skrev 2011-03-09 18:05:09 följande:
    Vad gör man när ens vänner inte förstår? De ända jag får höra är att du är redan smal bla bla ofta man tränar och äter som du gör blabla, klart du kan fuska osv.. Jag vill inte fuska, jag lider av ibs men mår bra nu. Och har sagt tusen gånger att magen mår bättre och därför fuskar jag inte, men dom verkar inte förstå. Blir så ledsen. Inte trackar dom på min vän som äter gi, bara för hon anses som större...

Var iaf ut idag och åt, men var inte så hungrig utan tog en liten macka och åt pålägget bara, ost, sallad, gurka och en liten tomatbit. Nöjd... Gick sedan in på pickaboo där dom säljer tonvis med godis, mitt favorit godis med, pinades av doften med stod imot och tänkte på tacon som ska ätas ikväll ist.
    Nu har du ju redan fått en del råd här men min tanke är att du kan fråga dem om de t.ex skulle tjata på en glutenintollerant att  "fuska" Du får ju liksom symptom som hos en allergi...
    Alexander 090210
  • Liddi
    Nikhita skrev 2011-03-10 11:05:08 följande:
    Idag ska jag göra en squashgratäng igen, med köttfärs och ost på. Så himla gott!
    Hur gör du den? Jag har en squash hemma som jag inte vet vad jag ska göra med  

Alexander 090210
  • Liddi

När ni pratar om mandelmjöl är det då något speciellt färdigt som gäller eller kan man ta hela mandlar och mala ner till mjöl själv? 

Alexander 090210
  • Liddi
    Asereht skrev 2011-03-11 13:47:28 följande:
    Funkar utmärkt att mala ned själv.
    Vad bra Jag har ju köpt en pryl bara för att kunna göra det  
    Alexander 090210
  • Liddi
    yena89 skrev 2011-03-12 12:49:40 följande:
    Ne det har hon nog inte och det var ju väldigt oprofessionellt av henne.
    Hon kanske blandade ihop ketos och ketoacitos som väldigt många gör ;)
    Kan man ens få ketoacidos om man inte har diabetes? Och om hon verkligen TRODDE att någon ville ha det så förstår man ju att hon blev upprörd Har åkt på det några gånger dock i ganska lindrig variant så jag har lyckats ta mig ur det själv men jag tror helt ärligt att jag ska dö varje gång  
    Alexander 090210
  • Liddi

nu har jag varit och köpt ost till mina kex som jag bakat Tur att jag gjorde dem redan igår för de var tvungna att stå hela natten för att bli knapriga. Så ikväll blir det mys till melodifestivalen...tyvärr får jag nog mysa ensam för sambon ligger i källaren med magsjuka...

Alexander 090210
  • Liddi

Hörrni om det står att man ska kruskakli (stavning? ) i ett recept finns det då något man kan byta ut det mot? Det är väl gluten i det?

Alexander 090210
  • Liddi

jucea: Du verkar ha koll på saker Jag frågade tidigare men ingen verkade kunna svara så jag testar med dig... Går det att byta ut kruskakli i ett recept mot något annat? Jag behöver ha glutenfritt..

Alexander 090210
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**