**Den stora feta LCHF-tråden**
Hej hej!
Här är en till som har gjort en omstart. Jag försökte mig på det här i höstas och trivdes bra men av någon anledning föll jag tillbaka till kolhydratsträsket ganska snart ändå.
Jag tror det är det bökiga som förstör, att jag måste tänka lite extra för att få ihop en måltid istället för att bara slå på pastavattnet och koka pasta.
Jag äter borta/ute ganska ofta också och då är det både svårt pga tillgängligheten och frestelserna. Men nu ska jag snart börja jobba igen efter 4 års mammaledighet och då blir det mindre äta ute och mer matlåda som gäller. Ett annat problem jag har är att jag älskar kolhydrater. Iaf potatis iform av pommes, potatisgratäng och klyftpotatis och MACKOR!
Men jag älskar inte inte det tillräckligt mycket för att stå ut med att se gravid ut 2 år efter lillans födelse eller tillräckligt för att stå ut med tjocka hängiga rödflammiga överarmar.
Den här gången ska jag verkligen göra allt för att inte se det svåra/negativa utan koncentrera mer på allt det jag kan äta utan dåligt samvete.
Jag fick boken: lchf för kvinnor i julkapp och fastande för en text hon skrev. Det handlade om hur kolhydraterna lurar oss att äta mer fett än vi skulle gjort annars.
På ett ungefär stod det så här:
Prova ät smör direkt ur paketet med en sked... De flesta mår illa av bara tanken och vill inte ens prova. Prova sen tillsätta kakao i smöret och några kanske får i sig nån tsk eller två. Prova sen att lägga till havregryn och socker (chokladbollar) och de flesta kan vräka i sig kopiösa mängder av det där smöret bara för att det är utblandat med kolhydrater
Det känns så galet sant och visar verkligen att man äter minst lika mycket fett som blandätare. Som lchf.are kan man nog omöjligt få i sig samma mängder fett eftersom man inte har kolhydraterna som gömmer fettet.
Nu är det dags för frukost:
Ägg med majonäs och lax