Hanna91 skrev 2011-06-21 10:53:57 följande:
Okej, tack för ditt svar...
och så får jag väl ursäkta mig att jag trängde mig på - Bara antog att detta var en tråd med härliga människor som håller på med LCHF och gärna hjälper en nybörjare på traven!
My Bad...
Menade absolut inget illa och det är klart att vi gärna svarar på frågor. Ledsen om det lät på något annat sätt.
Det är bara det att det ibland är svårt att på ett vettigt sätt förklara saker som egentligen kräver grundkunskaper. Som din fråga. Jag kan glatt säga att det handlar om energiprocent och andel fett i maten, men säger det dig så mycket egentligen? Ska jag förklara från början så blir det jäääättelångt och det har dessutom en tendens att bli samma frågor om och om och om igen.
Hanna91 skrev 2011-06-21 11:10:53 följande:
Men för säkerhets skull så håller jag mig undan tills jag pluggat på

Nej gör för all del inte det! Det var då
inte alls meningen att skrämma bort dig. Men att läsa en bok eller två är, det kommer man inte ifrån, det absolut bästa sättet att lyckas med att ställa om till LCHF.
Hänger du på det här forumet får du massor med härliga tips, t ex var man kan få tag i matvaror som är särskilt intressanta för den som äter LCHF, så stanna, snälla.
Det finns dessutom gott om hjälpsamma människor här. Det råkade bara vara så att det alldeles nyss (igår natt) brakade loss en smula på temat nybörjarfrågor. Annars brukar många härinne svara så gott det går (kan dock vara svårt, se stycket ovan).
Nu har jag riktigt dåligt samvete.