Helle04 skrev 2012-03-11 00:06:34 följande:
Någon som har tips på frukost om man inte gillar ägg eller turkisk yoghurt?
Inser att jag måste bli bättre på att hålla kosthållningen...dels för att jag inte skulle må dåligt av att gå ned några kg men främst för att min mage mår så mkt bättre om jag tar bort kolhydraterna. Även små mängder ris ger mig ont i magen. Tycker bara att det är så knepigt o jobbigt att "komma ut" på jobbet....strunta i vad jag äter liksom...men det finns en kille som äter lchf och som snackar sig blå om detta ständigt. Orkar liksom inte ta en massa kommentarer. Har funderat på om jag skall säga att jag fått rådet att äta annorlunda pga magproblemen. Räckte med att jag tog med lite tacogratäng för några dagar sedan så sa folk...oj, vad lite mat du har (vet ju att jag blir väldigt mätt på det så lite räcker) och jag fick dra en vit lögn om att det var en liten rest som blivit över...
Har funderat lite på enkla luncher att ha med...stekt saganaki med tomatsallad (är alltid sugen på ost och grönsaker)...ngn annan som har några andra rätter som är lätt att ta till? Känns som om jag måste lära mig lite bra grejer som är lätta att göra o som man kan ha som en stome till mathållningen.
Något jag ätit mkt på kvällarna som jag verkligen gillat är sallad med kebabkött eller köttfärsbiffar.
Den senaste veckan har jag ätit tonfisk och pizzasallad till frukost. Kanske inte passar alla men jag tycker att det är gott :)