astro skrev 2012-01-15 09:37:09 följande:
Min lillgrabbs favvofrukost är Lchf-plättar, skivad korv, oststav och hårdkokt ägg
Hamburgerbröd betraktar han som bulle. Bulle äter han inte, jag tror att han tycker att det är för sött.
Jag undrar om det inte är bröstmjölken som "programmerar" de första matvanorna, för han var ointresserad av fruktpure och andra sötsaker från första början.
Lilltjejen älskar kött, äpple, morot, ärtor och ost. Till frukost brukar hon äta en oststav och ett rån med smör.
Min sista nu var totalt ointresserad av mat ända upp mot 10 mån, vi erbjöd och erbjöd men han ville hellre ammas.
Nr 1 slutade självmant att amma till förmån för maten
Nr 2 fick hastigt och lustigt sluta för mjölken försvann när jag var sjuk
Nr 3 kunde inte tillgodogöra sig mjölken så han fick börja med välling vid 4 mån som stöd, ersättningen vägrade han äta.
Nr 4 åt upp sig till en liten klump på mjölken och sprängde 10-kilosstrecket vid 4½ mån.
Ungarna går inte så mycket på LCHF, de äter samma mat som vi men oftast ris eller pasta. Den glutenintoleranta killen äter gärna min mat för den är ju glutenfri, däremot nr1 är väldig motståndare till mat överhuvudtaget och är väldigt kinkig, nr3 pendlar över mer och mer på att bli vegetarian faktiskt...
De är ju bara 17 mån, 4½, 6 och 8 år gamla....