Tezzan1981 skrev 2011-06-21 10:14:06 följande:
personligen tycker jag denna tråd ska handla om LCHF, inget annat men det kanske bara är jag.
inte om GI, övriga problem eller såna här "bråk".
problemet som det är nu är att man kan få gå ingeom 10 sidor för att faktist hitta ett relevant stycke om lchf. kan vara mycket annat som avhandlas.
men jag ska inte klaga eftersom de flesta verkar vilja ha det som det är nu.
men många frågor brukar oftast inte ens hinna få ett svar innan de äe 5 sidor bort. svårt att få överblick
Jag har inte så mycket emot att det blandas in GI, atkins och andra lågkolhydratkoster här, eftersom de går in i varandra ganska mycket. Dessutom äter vi olika strikt allihop och då kanske man hamnar på mer GI än lchf, men ändå känner sig hemma i den här tråden efter en tid.
Har man någon specifik fråga som man gärna vill ha svar på, som missas, så går det säkert bra att inboxa frågor till oss här. Iaf till mig
Tycker även att tjafset hör till lite. Tråden är ju väldigt OT många gånger och jag ser det mer som en tillgång. Vi lär känna varandra bättre och kan få pepp och stöd i svåra tider ( inte bara gällande maten, även om det indirekt handlar om maten med eftersom det är just då man har lätt att falla tillbaka i tröstätandet ).
Hade jag velat ha fakta så hade jag googlat.
Tycker dock det är lite trist när någon bestämmer sig för att lämna tråden pga att man blir arg på en person. Vi är ganska många här som hjälpt till ( jag tex ) och peppat och svarat på frågor. Känns ju trist att den bra biten helt plötsligt inte räknas alls....