Solen73 skrev 2011-05-30 09:11:50 följande:
Kul att hitta feta tråden!!

Jag började att kolhydratsnålt för ca en månad sen. Det händer liksom inget, jag kanske är otålig? jag har nog redan fastnat i samma spår. Till frukost äter jag mest vaniljyougurth 2 % och Pauluns musli men jag kanske borde byta ut båda två? har inte så mycket tid till frukost på mornarna så det ska gå fort och smidigt.
Till lunch äter jag blandad sallad och kött eller fisk, det som serveras på jobbet.
Samma sak till middag, mycket grönt och proteiner.
Jag har varit sjuk så jag har inte kunnat ta tag i motionen ordentligt.
Det jag känner i alla fall att det här passar mig väldigt bra, har kännt mig mycket piggare och mindre ont i huvudet.
Tänker ni på nåt speciellt sätt ni som är inbitna LCHF:are?? så som jag tänker om mat är i alla fall rätt simpelt. Grönt, proteiner och goda såser. Men min frukost kanske kunde vara bättre.....
Hur ska jag ge kroppen en kickstart med LCHF??? tips tips tips!!!

Det du äter är absolut inte lchf, möjligen GI, kanske...
Paulins musli som du äter är ju i stort sett bara socker, 61/100 gram kolhydrater vilket inte ens är i närheten av lågkolhydratkost
En tumregel är att inte handla matvaror med mer än 5/100gram kolhydrater i och för viktnedgång rekommenderas gränsen på ett totalintag av 20 gram kolhdyrater per dag. Du får troligen i dig mer än så endast via flingorna och då har jag inte räknat med yoghurten.