• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

Southern Belle skrev 2011-04-03 19:31:19 följande:
    Jag (trebarnsmamma) är 175 cm, väger 64 kg och gick in på JC igår och höll på att ramla omkull i provhytten när expediten kom fram med ett par Crocker i storlek 27/34 - och de passade!  Visst, de är ett par stretchjeans så med ett par vanliga jeans får ja gå upp nån storlek men mina Levis, 30 tum, inköpta för några månader sen är definitivt för stora nu!

Så vid 65 kg borde du helt säkert komma i ett par 32 tum! Säkert innan dess!  
    Tror du? Ja, kanske. Men jag har breda höfter oavsett vad jag väger, och getingmidja hade jag även när jag var nyförlöst typ... Bra på ett sätt, men om jeans ska passa över röva så glappar de i midjan. Får väl gå in på STUK här i Göteborg och säga "plocka fram ett par!". Mitt mål är att det ska kunna ske veckan innan jul, ett par riktiga jeans i julklapp till mig själv.

Det är nästan 9 månader, och det borde funka. Ffa borde jag börja använda mitt gåband igen. 25 minuter om dagen när dottern somnat borde göra underverk. Ffa lite mer vältränade ben och rumpa  
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Annanym skrev 2011-04-03 22:01:30 följande:
    Jag har tappat sugen helt. Från igår eftermiddag till ikväll har min diet bestått av ris, godis, vanliga mackor och glass. Och ingen särskild kraft att vända tillbaka. Fan, vad var det som hände?
    Så har jag varit hela helgen. Men imorgon!! Då jäklar är det omstart med stort O. I sommar ska jag ligga på en strand och inte misstas för en vitval. Möjligen en liten knubb-säl, men vitvalseffekten ska vara borta då!!

Imorgon - då jäklar!! 
  • Linda1976
    Ioanna skrev 2011-04-04 07:17:51 följande:
    hejar som tusan på dig!
    TACK!! Nu jävlar!!
  • Linda1976
    Kaya: Jag har väldig svårt att undvika hallon känns det som - men jag väger dem! Jag behöver inte 70 gram för att känna mig nöjd - det räcker med typ 30 gram - detär TVÅ gram carbs. Utrörda i cf får jag mitt hallonbehov tillfredsställt. 

Grönsaker: Kolla upp vilka som är verkligen carbs-snålast - broccoli, svamp. blomkål...

Om du inte är matsugen så är det lätt att det blir ett "bröd"-mål. Gör det till ett pannkaksmål istället. på ½ dl grädde och 2-3 ägg blir det kanske max 3 gram carbs, stekt i rikligt med smör eller gör fläskpannkaka för att få upp fetthalten.

Min matdag idag:

Fr: 1 bit frökex m räkröra, några hallon & en skvätt grädde.
    Lu: plättar på ovannämnda smet, cf, rödlök, caviar (2 gram/100 gram)
    Middag: Vet ej, mamma fyller år och är här och hälsar på. Inte riktigt läge att köra superstrikt i dag, men jag ska bara THE omarbetade kladdkaka idag iaf. 
  • Linda1976
    Kaya skrev 2011-04-04 08:39:02 följande:
    TACK för tips Linda. Ja jag försöker välja de carbsnåla grönsakerna, men jag är en riktig grönsaksälskare och kan lätt äta ett halvt litet blomkålshuvud, en halv zucchini och en stor sallad till en enda måltid... Så det blir säkert en hel del carbs sammanlagt bara av grönsaker.

LCHF-pannkaka kör jag ständigt! Älskar det. Men du, visst har du fiberhusk i dina också?

Är den pannkakan väldigt mycket bättre ur LCHF-synpunkt än t ex sesambröd? Mer i stil med oopsies när det gäller kolhydratinnehåll?

K
    Japp, fiberhusk också - jag rabblade med innehåll med kolhydrater
    Och jag har fortf inget bra svar ifall det är carbs i ägg eller ej. Svenska ägg säger nej, slv säger jag. Vad ska man tro? 
  • Linda1976

Idag blev det stekt spätta (panerad i ägg+pofiber), hemgjord remoulad (pickles, majjo, senap, salt, peppar, vinäger, curry) och 1 tomat. En bit av THE omarbetad kladdkaka och vispgrädde+hallon. Mamma fyller år

• Linda1976
    helene306 skrev 2011-04-04 20:30:03 följande:
    Jag blir så full i skratt varje gång THE kladdkaka skrivs

Sicken taskig humor jag har
    Jag också! Tycker det är skitroligt, så torr humor har jag
  • Linda1976

En liten reflektion: Jag tror jag måste äta mindre och mer sällan. Idag tex:

Frukost kl 8: en bit frökex m räksallad, några hallon och kanske ½ dl grädde.
    Kl 11: några plättar m 1 msk cf, 1 msk caviar, 1 msk hackad rödlök
    Kl 15: 1,5 lchfpannkaka, 5 skivor stekt fläsk
    Kl 20: stekt spätta m remoulad, 1 tomat  1 bit kladdkaka m vispgrädde&hallon.

Det som var onödigt idag var ju kakan, men min ömma moder fyller ju år! Men i övrigt kanske det är för mycket mat... Kanske måste minska mycket... tycker jag känner mig som en padda.... 

• Linda1976
    jeng skrev 2011-04-04 21:30:23 följande:
    Du menar att du tror att du behöver börja dra in för att fortsätta neråt på vågen? Eller tror du att din kropp börjar ställa in sig så att du inte behöver äta lika mycket och ofta automatiskt?
    Ja, jag tror jag måste äta mindre för att gå ner. Men jag har ju ingen lust att gå hungrig heller.... känner mig osäker på hur mycket mat min kropp eg behöver....
  • Linda1976

Idag är iofs kanske inte en typisk dag. Ofta äter jag kött&kryddsmör.

Och det var 2 coctailtomater och inte en jättetomat. Kanske totalt 30 (?) gram eller nåt...

Och pannkakor borde ju vara bra eg, i en pannkaka är det typ 1,5 ägg och 1/4 dl vispgrädde - dvs kanske 2 gram kolhydrater... Eller tänker jag fel? Att kött&bea alltid är bättre...

Bortsett från kladdkakan m tillbehör, får jag det till ca 17-18 gram

frökex 30 gram: 6 gram, räksallad: nära noll, grädde&hallon: 4: Totalt 10
    Lunch 1: max 3
    Lunch 2: max 2
    Middag: ca 2-3 gram tomat + lite pickles

Jag tror jag räknar ganska rätt - det springer inte uppåt 30 iaf. Men jag får väl välja bort tomat till förmån för broccoli och svamp och kanske dra in hallonen lite oftare.... 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**