• helene306

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-05-01 21:29:33 följande:
    pommes!!!
    *räcker upp en hand*

smal upptill och fetto runt mage, bak och lår!!!
    *räcker upp andra handen*

Pommes nej tack

smal upptill och badtunna från under bröst och ner till knä
    *räcker upp tredje handen*
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    jeng skrev 2011-05-01 22:25:15 följande:
    Min man är på flygplatsen och om en timma är det tänkt att planet hem ska gå. Får väl se om det går i tid! Och imorrn kommer han hem, och då är det min födelsedag
    Huset är storstädat och massa tvätt är fixad! Nu måste jag bara försöka sova lite också, men jag väntar ju på att få höra om uppdateringar om planet osv innan jag lägger mig!!! 
    Passar på att önska grattis i förskott!

Hoppas mannen kommer hem som han ska!

*mår illa och kryper till kojs*

Natti!
  • helene306
    jeng skrev 2011-05-01 22:32:32 följande:
    Tack!
    Krya på dig, eller pigga på dig, eller vad man nu ska säga. Hoppas att du mår bättre imorrn helt enkelt  
    Tack Jag mår bättre. Det blev aningens för mycket fett i äggmjölken jag tog som kvällsmat så det var därför. Något annat fel var det inte

Grattis på din födelsedag! {#emotions_dlg.flower}
    Kaya skrev 2011-05-01 23:22:22 följande:
    Tack Helene för pepp! Nu får jag lite dåligt samvete, det var inte precis meningen att dissa Gry, mer ett sätt att intala mig själv att det är ganska OK trots allt att orka springa milen, även om man snittar 6-7 minuter per kilometer... Att det är OK bara att liksom GÖRA det, bita ihop och jogga runt i lustempo fast det är jobbigt och benen känns tunga och stumma snarare än spänstiga och snabba.

K
    Jag vet att du inte på något sätt dissar henne så ha inte dåligt samvete. Jag tycker bara du är bättre som tränar utan en svindyr piska i ryggen.

Idag mätte jag mig. Det blev -1 cm över brösten och plus på övriga ställen förutom överarmarna., Inget ovantat men +4 cm i midjan kändes trist. Jag vet ju vad det beror på och jag har ändå gått ner 4 hg på 2 dagar så jag intalar mig att det kan vara på väg ner? Oavsett ska jag fortsätta äta för att må bra. Trots allergisprutan nyser jag ofantligt, näsan rinner och det kliar lite i ögonen. Har inet den där förbaskade björken blommat klart?
  • helene306
    lillAa skrev 2011-05-02 08:08:39 följande:
    Jag hittade på själv och värmde 5 dl grädde med en skårad (och utpillad) vanlijstång. Sen ett par timmar i kylen och sen vispade jag den. Det var en god vanlijsmak på grädden! Och vaniljstång kan väl inte vara några dolda kollisar?
    Vaniljstång innehåller inga kolhydrater mig veterligen. Ett tips är att köpa Bourbon ekologiskt vaniljpulver om du ska använda vanilj. En liten pluttig burk för runt 35 kronor som räcker längre än vad man tror
    LoveMyFamily skrev 2011-05-02 08:32:06 följande:
    Tack för svaren tjejer.Jag vet ju att alla är olika.
    Men jag tycker det är så konstigt, jag tränar friskis minst 1 gång/vecka och går på gymmet minst 2 ggr/vecka. Äter enligt LCHF men går inte ned alls.

Jag har många kilon att gå ned så det borde ju hända något. =(
    Eftersom du tränar en del kan det bli dubbla budskap för kroppen. Du bygger muskler samtidigt som den ska bränna fett. Jag läste någonstans om detta men vart? Muskler väger ändå mer än fett så för din del kanske du står still för att allt jämnar ut sig. Skit i vågen och kolla din kropp istället, mät dig eller jämför i kläder.
  • helene306
    Maddisen80 skrev 2011-05-02 16:07:43 följande:
    Jo jag ska ju försöka gå ner ändå men jag känner att jag orka snart inte kämpa mer
    Jag har frågat innan och frågar igen: hur ser din dag ut? Hur äter du? Skriv upp det här och få råd. Tänk på att det kan ta TID med lchf, 6 månader - 1 år innan det händer något. Och fuskar man som du har gjort då plockar kroppen på sig vätska och tarmen fylls och du går inte ner. Jag stod still i 3 månader innan vågen hoppade ner 1 kg. Sen stod jag still igen innan vågen rörde sig ner.

Du äter en hel del mediciner. Nu har jag absolut inet med det att göra men varför äter du allt detta? Föredrar du att svara privat med någon av oss så vet du att det bara är att skicka.

Jag tycker verkligen du ska tänka till angående operation. Det kanske är en enkel lösning för dig nu och din läkare uppmuntrar men fråga dig själv ärligt: vill du äta så där lite mat resten av ditt liv? Är du beredd att ta eventuella komplikationer? För många är operationen bra och ett lyft till ett nytt liv men är du inte beredd att ta tag i ditt liv och din vikt nu, vad är det som gör det sen? Allt sitter i hjärnan, den opererar du inte. Tänk att inte kunna äta buffé någon mer gång. Nä fy, det skulle jag absolut inte klara.

Jag har fått uppfattningen att du innerst inne är en väldigt osäker person. Stämmer det? Du frågar om råd här (iofs inget fel) men nu har din läkare rått dig till operation och du överväger att lyda, du fick inte köpa kycklingfilé för din sambo för att han ansåg att det var dyrt. Ingen här vill dig illa, vi vill dig väl! Som jucea skrev innan, det är lätt att operera sig men hjärnspökena till din övervikt blir du inte av med under operationen.

Ta dig en ordentlig funderare innan du tackar ja till operation!

Kaya: jucea m.fl. har benat ut detta med motion väldigt bra så jag lägger mig inte i Och du härjar inte, det är bra med diskussioner. Fortsätt du Har man funderingar kan man få svar och klarhet i sånt som man inte visste innan!
  • helene306
    lillabebben skrev 2011-05-02 17:33:36 följande:
    Nej, nu får jag nog tyvärr ge upp lchf för ett tag. Trivs verkligen med mitt kolhydratfattiga liv men jag rasar i vikt och nu börjar jag bli för smal. Vräker i mig fett men jag behöver nog mer kolhydrater. Någon som varit med om liknande? Jag VILL äta lc-kost då jag som sagt mår mycket bättre utan sockerberoende och kolhydrater.Rynkar på näsan
    Kolla med Denebola, hon äter ju för att gå upp i vikt. Hoppas det ordnar sig för dig och att du hittar ett sätt att äta på som du trivs med!
  • helene306

yena: Grattis till jobb och allt annat händer det saker så händer det saker överallt

• helene306
    Maddisen80 skrev 2011-05-03 06:36:11 följande:
    Frukost Makrill i tomatsås märket saeby utan tillsatser och 2 kokta ägg
    Middag 2 st kycklingfile med beasås och gröna bönor
    kvällsmål bär och soyagrädde

Jag äter medicin mot svår ånges och panikångestt och depression och äter omeprazol för magkatarr de får jag ha livet ut, sover dåligt på nätterna därför äter jag sömntablett och jag har buksmärtor ofta och även smärta i ben sen tar jag papaverin mot gallsmärta. Sen tar jag hormonspruta var 3e månad.

Jag får ingen stöd av min sambo de är därför jag har gett upp han säger att jag bli tjockare om jag äter lchf  men jag sa de är en bra diet.
    Rent spontant: du äter bra mat men lite fett. Du skrev ovan att du minskat 20 cm i midjan: det är ju ASBRA!!! Hormonsprutan gan ge viktökning, bara så du vet. Den kan även bidra med nedstämdhet och depression. Är man känslig för hormoner så kan man reagera även på en liten dos. Jag blev skogstokig av Cerazette så jag tar aldrig mer p-medel med hormoner i.

Men du: om du mår bra av lchf och du har tappat cm, varför låter du dig styras av din sambo? Bara för att han är fettskrämd och inte tror på lchf så behöver inte det betyda att han ska styra ditt sätt att äta. Jag antar att han är överviktig också? Om nu lchf är så dåligt enligt honom, hur är det bästa sättet att äta då? Kolhydratrikt med Cola, pommes, kakor och godis? Han säger att du blir tjockare men du har ändå tappat 20 cm i midjan. Hur mycket har du tappat på andra ställen undrar jag? Du har ju blivit smalare! För din del ska du skita i vågen, mät dig istället. Nu har jag gått upp i vikt men när jag hade gått ner 6 kg hade jag även tappat 32 cm runtom på kroppen. Det är skillnad på cm och på våg.

Jag började med lchf själv. Eftersom det är jag som lagar maten så får maken glatt äta det som serveras. Passar det inte får han fixa eget. Så enkelt är det. Din sambo har ingen rättighet att tracka ner på dig när du försöker göra en förändring i ditt liv. Jag vet att det går mycket enklare om man har stöd men eftersom du inte har stöd hos din sambo sök stödet här! Det är det vi är här för! Vill du inte prata öppet här så är du hjärtligt välkommen att inboxa. Jag finns även på mail och msn om det är så. Du måste se till dig själv om du öht ska må bra. Eftersom du äter medicin mot ångets och depression och han inte stöttar dig: det hjälper dig inte att må bättre. Fördelen med lchf är att man kan skippa medicin. Jag har slutat med Paroxetin mot min PMS. Visst kan jag vara fräsig och gå i taket och gapa och skrika och jag är tjurig men om jag jämför mot innan då jag ville slänga ut barn genom fönstret och ge maken en rak höger så fort jag såg honom så är jag betydligt lugnare nu

Utifrån dina inlägg har jag fått känslan att sin sambo är styrande och kontrollerande. Det han säger ska du göra och eftersom du inte mår bar så lyder du honom. Stämmer det? Jag ber dig att tänka om angående operation. Du kanske går ner i vikt men dina andra problem löser sig inte i ett trollslag. Du kommer fortfarande vara nedstämd och ha ångstattacker. Det är bara du som kan ta ansvra för ditt liv, ingen annan ska bestämma hur du ska göra eller äta. De kan ge råd men bara för att de ger råd behöver man inte göra som andra säger. Operationen kanske må få din vikt att gå ner men även med en operation måste du ändra din livsstil. Du kan inte fortsätta äta kolhydratrikt och fuska efter en operation. Då sitter du där och väger 117 kg inom ett år igen. Är det värt det? Om du inte kan ändra din livsstil nu, varför kan du göra det efter en operation när du har kapat en av livets stora njutningar: att få äta god mat.
  • helene306
    Bordeaux skrev 2011-05-03 08:48:05 följande:
    Jag har vägt mig varje dag en tid och börjar se ett mönster, är det möjligt att jag går upp 1-2kg vid äl som sen inte försvinner förrns mensen kommer?
    Oooohhhh ja
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**