**Den stora feta LCHF-tråden**
Saris: Jag har tagi t med grädde i en liten burk. Eller kokosfett. Ibland har jag köpt en bit mörk ch.oklad
Saris: Jag har tagi t med grädde i en liten burk. Eller kokosfett. Ibland har jag köpt en bit mörk ch.oklad
Inte lätt att skriva på mobilen bak i bil en En burk Cocosa pack ades ner nu när vi drar till Legoland
Svärföräldrarna kommenterade och tyckte jag blivit smal. Får se om vi hittar någon mysig restaurang ikväll För att fira 3 år som gifta
Ha det gott alla här!
Tjing, tjing!
Jag bra orkar inte läsa tillbaka, får se om jag orkar någon annan dag Nu är jag hemma efter semester. Lite bröd, 3 wienerbröd (hoppsan) och godis har slinkt ner. Dumt men wienerbröden var attans goda! I fredags mådde jag illa och fick ont i magen efter godiset. Jag åt bara av farten, var varken sugen eller frestad. Jag bara åt. Typ semester-tänk. Idag har min mage sparkat bakut så nu är det stop med skit och dumheter. Vågen visade upp med lite mer än 1 kg, som jag räknat med så det var inte så farligt. Men jag är trött på mig själv och det dumma i att käka godis! Jag var snart nära 2 månader utan. Nu börjar jag om
Birger Jarl: Glassen blir hård. Cementhård Jag har gjort sån också för evigheter sen och maken och jag hackade oss fram med sked
Ta fram den en stund innan så den hinner tina till lagom ätkonsistens.
Okej, jag är en usel människa, det är bara att konstatera. Usel människa med usel karaktär. Klarade inte ens en hel vecka på LCHF utan brakade igenom rejält i helgen med en massa kalas och bullar i skogen, m m. Fy vad jag känner mig misslyckad och besviken på mig själv.
Fast jag vet att det inte hjälper har jag fastnat i gamla tiders "bestraffningstänkande" igen och vet inte hur jag ska kunna ta mig till att bli konstruktiv.
Jag är ganska säker på att en del av det handlar om att jag förlorade min bror helt abrupt i helgen. (Nej, han är inte död, jag har förlorat honom på annat vis.) Jag klarar helt enkelt inte att hantera detta samtidigt som jag är nysvajig med LCHF.
Vad fan ska jag göra? Har inte ätit frukost ännu, då jag inte var hungrig när jag klev upp, men nu på jobbet ska jag äta kokta ägg med tonfiskröra (cr fraiche, majo, några kapris, tonfisk) och sedan får det bli salladslunch med majonnäsdressing. Men sen. Hemma. Det är ju då det brukar braka.
Anbe: När jag jobbade natt gjorde jag en laddning yoghurt på turkisk yoghurt, grädde och vaniljpulver. Allt vägde nog 350 g. Ena halvan åt jag runt midnatt när vi hade fika, andra halvan tog jag till frukost vid 5-5.30. Den stod jag mig finfint på Jag var aldrig trött eller hungrig. När andra rotade runt i skåpen och moffade kakor satt jag nöjd
Finn crisp med ägg och majonnäs körde en sköterska med. Äggmjölk är smidigt att ha med, kokosfett i kaffet, ost.
Nattjobbare vänder ju på dygnet men bara för att man jobbar natt innebär det inte att man inte ska äta på natten. Man orkar inte annars. Många käkar sallad men det har jag läst någonstans är lite för hårdsmält för magen på natten. Om det stämmer vet jag inte. Jag blev själv bara hungrig av sallad och innan jag upptäckte lchf var jag en som moffade kakor också pga hunger.