Inlägg från: mamman i skogen |Visa alla inlägg
  • mamman i skogen

**Den stora feta LCHF-tråden**

rednose skrev 2011-08-30 19:00:52 följande:
    Adams family - det finns olika former av vegetarism. En del äter fisk och ägg men är oxå vegetarianer.

Jag syftade mer på att få veta om man kallar sig vegetarian men ändå fuskar med ägg och fisk...för då är man enl mig inte ngn vegetarian.

Har kompisar som är "vegetarianer" och kallar sig detta men äter viltkött ägg och fisk detta är för mig obegripligt..

Jag har svårt att se att en "vegetarian" kan argumentera om djurens rätt tex och sedan utan att blinka smälla i sig ägg där hönorna har det värre än vilken ko som helst..Äggproduktionen i världen är vidrig och jag väljer enbart ekologiska ägg gärna från lokala gårdar köpta direkt av bonden eftersom detta är svårt att få jämt och ständigt så får jag välja ekologiskt övriga gånger. Och detta är jag oerhört principfast på vill inte ha andra ägg för hönorna har det nog värst av alla djur som vi håller och jag tycker det är hycleri att försvara en kossas rätt men inte en höna   

Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • mamman i skogen
    Sven Erik Johansson skrev 2011-08-31 14:41:39 följande:
    Fast de flesta varianter av lchf mat innehåller väl köttprodukter i någon form.
    Detta har också sina baksidor bla hälsomässigt.

Kan du förtydliga hälsomässiga problem Vi som äter LCHF ser inte kött som ett hälsoproblem utan en naturlig del av en blandkost. Rent krasst finns det inga vitaminer som vi behöver som vi inte kan få från kött och att kött ska vara farligt och ligga och ruttna i tarmarna är det nog ingen som tror på. Däremot charkvaror med tillsatser i massor är väl fler tveksamma till. Men som sagt LCHF är inte en köttdiet utan en blandkost med lågt kolhydratsinnehåll...Möjligtvis skulle man potentiellt kunna bli virrig som en äggsjuk höna för superlivsmedlet ägg äter de flesta ganska mycket av...
    Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • mamman i skogen
    hotten skrev 2011-08-31 14:03:28 följande:
    mina värden hade inte ändrat sig något under 6 månader jag ätit LCHF.

Förutom långsockret (ca 6 veckor tillbaka i tiden ett snitt) ligger nu på 4,8...UTAN MEDECINER klassas som normalt.

Innan LCHF åt jag tabletter pgav socker sjuka och hade snittet ändå på 7!
    Det är väl ett strålande resultat...Vad skönt att bli medicinfri..
  • mamman i skogen
    By Starlight skrev 2011-08-31 21:52:00 följande:
    Hej! Vad anser ni om ny info som just nu kommit ut att det är köttindustrin som från början skapat denna diet? Ekot gick ut med det idag.
    Jag har en LCHF-bok här hemma som jag bläddrar i och funderat på att börja med..Men blir så osäker ibland..Och nu blev jag ännu mer osäker.

LCHF är ingen miljöbov, lchf är inte sponsrat och köpt av köttindustrin läs tilbaks lite i tråden så hittar du våra åsikter och här kommer lite länkar med svar på ovanstående... 

http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-vinner-oavsett-finansiering

http://www.kostdoktorn.se/ar-all-uppmarksamhet-bra-uppmarksamhet

http://annikadahlqvist.com/2011/08/31/matlobbyn-lurar-oss-att-ata-sunkiga-kolhydrater/

LCHF är ifrågasatt och ansett som "farligt" vad kan vara arligt med mat vi är ämnade för attäta och blir frisk av. Mitt bästa tips om du ska börja är läs på om varför vi mår bra av detta kostdoktorns sida är bra at börja på. Vackla inte av tidningarnas rubriksättning  utan bilda dig en egen uppfattning och håll stolt fast i den...
    Lycka till.. 

• mamman i skogen
    Oj oj då har det rasslat till igen LCHF är helt sanslöst och min kropp och jag vill lite annorlunda jag har nått min målvikt på 60 men det stoppar inte utan nu har jag gått ner till 57 så har ökat kolisarna lite med att lägga till lite mer frukt och ta in ett flatbröd eller finncrisp på daglig basis och unnar mig en extra bit choklad lite oftare. Min kropp vill uppenbarligen ner ännu mer trots att jag är nöjd. Ett litet problem med fruktintaget dock jag blir supersugen och känner att kylskåpet får dragningskraft på mig igen vilket jag inte vill för det bästa med att skippa kolhydraterna är ju att man inte är sugen hela tiden..Får nog lägga till mer grönsaker istället...  Två år med LCHF och många fler blir det men i lite liberalare tappning kanske en rotfrukt emellanåt...

Nu blir det snart rullader på lövbiff med gorgonzla i och rostad broccoli...smaskens....  
  • mamman i skogen
    Faile skrev 2011-09-01 18:56:11 följande:
    Haha precis

Brysselkål hörni, det är ju jättegott och jättebra. Har upptäckt det nu liksom...

suveränt gott med brysselkål...
  • mamman i skogen
    Teschty skrev 2011-09-02 19:37:21 följande:
    Usch, jag började med Cambridge kuren idag, detta låter mycket mer lockande.

Mat, mat, mat, jag är sååååå hungrig  

Skippa svältkuren och ät riktig mat istället

Skämt åsido när du kliver av CK kommer du garnterat att lägg på dig lika fort igen en hålbar livstil är bättre och med LCHF om man väljer det blir man mätt och håller sig viktstabil och mår fantastiskt.  
  • mamman i skogen
    OliviaEjvorBerg skrev 2011-09-04 21:16:26 följande:
    Skulle gärna vilja följa den här dieten, men det är såå äckligt med superfeta såser varje dag, efter tredje dagen ville jag bara spy av det =( och grädde, jag som älskar grädde vill inte känna smaken av det igen...det har satt sig i halsen =( tips och råd?
    Man behöver itne äta superfeta såser..Lägg till en msk fett till varje måltid till att börja med känner du dig hungrig så lägger du till lite mer tex kokosfett i kaffet eller thet, en god ostbit etc etc. Många gör felet att de vräker på fett men rent krasst behöver du inte göra det.
  • mamman i skogen

Zuccini är fantastiskt jag kör med osthyveln och sen smörsteker jag dem lätt med salt och peppar och har som "pasta"

• mamman i skogen

Grattis till alal som tappar och ni andra kämpa på...

Här blev det lättlunch..gjorde cheesemelt och hackade ner jalapenos och rökt vildsvin i detta och slängde på ett frökex..Yam Yam vad gott det var...

Kvällen blir en broccoligratäng  med gorgonzola och grillad kyckling även detta smaskigt värre..

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**