• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

Girls. Jag är så förbannat trött och omotiverad och jag fattar inte varför. LCHF är det absolut bästa för mig, det vet jag. Men jag är sugen på "nyttiga" saker som fruktsallad och sånt... GAAAAH.

Har shoppat upp mig på en lyxig stegräknare.... Tänkte att om jag kör inte fullt så superstrikt (kanske 25 gram/dag) och början dagen med max 2-3 gram och försöker röra på mig ordentligt, så borde det väl börja hända saker. Typ gå till och från jobbet, de veckor jag inte har dottern. Det tar ca 45 min...

Vad tror ni? Och de veckor jag har dottern, försöka gå på mitt dyra gåband iaf 3-4 ggr/v.

SUCK på mig själv. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

Läser, känner mig som en fet padda... å går vidare till nästa tråd. Gråter Återkommer..... typ jättesnart. Ska bara köra pittyparty lite till...

• Linda1976
    jeng skrev 2011-04-09 21:29:55 följande:
    *pepp pepp*
    Hoppas att du får din ork och energi tillbaka snart!! 
    Tack söta... Ja, det hoppas jag också. Utmattningsdepression är verkligen inget man blir superfrisk av sådär direkt.... Huuuh.... 
  • Linda1976
    Denebola skrev 2011-04-09 21:50:25 följande:
    Kämpa på *kram*
    Jupp, jag ska!!! *kram*
  • Linda1976
    Teskedsmamman skrev 2011-04-09 22:08:20 följande:
    Jag har märkt efter mina senaste djupdykningar bland kolhydraterna att jag är helt yr på kvällarna, en smula packad helt enkelt....
    Är det därför jag känt mig helt yr och konstig?? Shit, kolhydratspackad.... känns värre än vanlig fylla fanimej!
  • Linda1976

Japp, det låter som en ok dag.

• Linda1976

LMP: Det finns en lchf för alla. Hur strikt man vill va beror på vad man vill uppnå. Gå ner/gå upp, bli piggare, bli av med magproblem, finnar osv osv.... 

Det finns inte ETT sätt att äta lchf, det finns 1000 LCHF är inte som ett bantingsprogram "Ät detta å gå ner 1 kg/v", utan man får prova sig fram....

Sen är det förstås skillnad på hur MYCKET man äter av varje.  

• Linda1976
    missypissy skrev 2011-04-10 16:05:53 följande:
    Nja, hela sanningen är förstås lite mer komplicerad och svårförklarad! Men vi är varandras bästa vänner och älskar varandra jättemycket, sen att livet är svårt och det inte alltid blir som man har tänkt sig, det är en annan sak... Men han är en fantastisk person och jag är så lycklig att han finns i mitt liv.
    Vi kan bilda klubb. Min exman har just dammsugit, vaxat, bytt däck, polerat, däcksvärtat, fixat med gps:en, monterat laddare till batteriet och tvättat min bil  

Vi ska absolut inte vara gifta för då skulle vi hatat varandra tillslut, men som vän vill jag inte vara utan honom. Och han är en underbar pappa till vår dotter. 
  • Linda1976
    jeng skrev 2011-04-10 17:00:20 följande:
    Nämen gud vilken dag det här är! Så skönt att höra såna här historier!! Alltför ofta jobbar man en relation i avgrunden med resultatet att man är osams för livet, istället för att kunna fortsätta uppskatta varandras goda sidor och varandras sällskap! Vad glad jag blir!
    Ja, speciellt som vi har barn ihop - då MÅSTE man vara vänner. När man läser trådar om vårdnadsstrider osv så undrar jag om dessa människor någonsin verkligen har älskat varandra.

Idag är jag på banan igen:

Frukost: 1 kokt ägg m majjo&caviar, 1 bit frökex m gräddost
    Lunch: pofiberpanerad torsk, broccoli, sås på cf&majjo, dill och en skvätt vinäger
    Middag: 1 köttfärsbiff med Erik Lallerstedts bea 0,5 gram carbs/100 gram, några ringar rödlök.
    Kvällsmat: vet ej än - nåt blir det nog.

Vilka färdiga beor är godast, i förhållande till tillsatser/kolhydratsmängd? 
  • Linda1976

Fia: Så smarrig såg INTE min middag ut kan jag säga

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**