• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

Maddisen80 skrev 2011-04-11 17:25:52 följande:
    Ja kanske de jag har iaf gått ner 23 cm i midjan får väl vara glad för det .
    Att du inte går ner utan står och stampar kanske hänger ihop att du fuskar rätt ofta, iaf verkar det så på dina inlägg?
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Jag är så jävla ARG!!

Fick brev idag om dotterns förskoleklassplacering! Hade mailat rektorn om att Alice vill gå i samma klass som iaf EN av sina bästisar. Nu får hon gå i en klass där hon typ känner några, men inga som hon leker med. Jag är så arg att jag kokar, rektorn svarade i mailet jag skickade i februari att hon minsann skulle ta hänsyn till våra önskemål, och det var verkligen inga överdrivna önskemål.

Har mailat rektorn nu (på ett mycket artigt vis). Sista ordet är inte sagt, det kan jag lova.

*ryker ur öronen* 
  • Linda1976
    Denebola skrev 2011-04-11 17:45:28 följande:
    Meh! Skrikandes Hoppas rektorn kommer till sans!
    Ja, annars ska hon få veta vem hon har att göra med. Stackars tant, haha.
  • Linda1976
    yena89 skrev 2011-04-11 18:01:45 följande:
    Berserk-Linda haha ;) stackars rektorn!
    Japp. You bet. Demon
  • Linda1976
    yena89 skrev 2011-04-11 18:05:49 följande:
    akta bara så du inte tar i så smöret rinner ur öronen {#emotions_dlg.djavulsk}
    Risken finns faktiskt. Dessutom har jag en mamma som jobbat som rektor, så jag vet ju precis vilka knappar jag ska trycka på, MOHAHAHAHA:
  • Linda1976
    Lyckligamamman skrev 2011-04-11 20:26:16 följande:
    Men alltså, börjar ALLA spåra ut??

Jag hade världens melt down i helgen, det började i fredags och...hum pågår fortfarande :-S (betyder att jag skäms för de som kanske undrar  )

Nu kommer det en fullständig bekännelse, läs och våndas:

Detta har jag stoppat i mig sedan i fredags:

1 hel påse Polly
    1 hel påse Gott & Blandat
    1 dubbel Japp
    ca 1/3 påse Ostbågar
    ca 1/4 påse Chips
    2 pinnglassar
    nästan 1 pizza
    1 korv med bröd
    100 g Naturgodis
    1 hönökaka med ost o smör

Japp, jag inser att det ser ut som att jag har nån slags ätstörning *blä*.

Och grejen är att detta var helt naturligt för mig innan jag började med LCHF....

Nu känns det dock som att jag "fått det ur systemet", och kan inte FÖR MITt LIV fatta att jag ätit PIZZA, jag gillar ju inte ens pizza...?!
    Jag vet PRECIS hur du känner. I helgen har jag ätit ½ rör Pringles, ½ påse dillchips,  sammanlagt 1 burk B&Jglass, godis, klyftpotatis, bakelse, juice, bröd.... you name it. Kolhydratsbaksmälla så det skriker - och ja, jag föll tillbaka i sjukt ätbeteende. Men skillnaden är iaf att det inte fortsätter i dagar eller veckor...

Idag har jag ätit:

Fr: frökex m Bregott havssalt och gräddost
    Lu: pofiberpanerad torsk, broccoli och cf/majjo-sås m dill.
    Mi: "paj" - typ quiche men utan deg förstås.
    Kväll: ca 15 stycken jordnötter

Back on track! 
  • Linda1976
    helene306 skrev 2011-04-11 21:28:16 följande:
    Mitt fel är att jag äter något varje dag. Typ skorpor, Kelloggs ... Jag blir så less på mig själv. Magen blir paj, jag svullnar.Gillar inte vad jag ser. Nu har jag kommit tillden punkten att jag skiter i allt. Jag sa till maken att han får stå ut med en fet fru. Jag bryr mig inte just nu. I vanliga fall brukar jag rycka upp mig när jag sjunkit så här lågt eftersom jag är så LESS på mig själv. Nu ser jag ingen anledning till att göra det. blä.
    Så tänkte jag i helgen när jag var svullen och jävlig. Nä, jag accepterar att jag är lite halvfet och inte kan ha jeans. Jag ser ok ut i kläder, med håll in-strumpbyxor och det får räcka. Sen tänkte jag om! (lite kluven personlighet). Nä minsjäl - jag har RÄTT till att bli smal! Jag KAN om jag vill... Och snart fyller jag 35 - (1 juni) då ska jag vara mitt bästa jag även om jag inte nåt målet - men kanske en liten bit.

Och i helgen rensade jag ut skit från skafferiet. Lite finns kvar, jag har en mager sexåring som skulle bli rätt ledsen utan Falu rågrut och Frebaco fullkornshjärtan.... 
  • Linda1976
    Denebola skrev 2011-04-11 21:38:05 följande:
    Härligt att du är tillbaka på banan, bra jobbat
    Tack Hjärta
    jeng skrev 2011-04-11 21:39:19 följande:
    ...och jag var nyss och fyllde på chipsskålen......
    *kram* Ibland måste man ner å dippa innan det vänder uppåt.
  • Linda1976
    Annanym skrev 2011-04-11 21:49:27 följande:
    Förresten, tror ni man kan börja utveckla dyslexi lite spontant sådär i 40-årsåldern..?
    Högst tveksamt
  • Linda1976

*gruppkram*

Nu går jag, Idominsalvan, toarullen, Bafucin och vattenglaset å lägger oss. 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**