**Den stora feta LCHF-tråden**
Idag ska jag göra en squashgratäng igen, med köttfärs och ost på. Så himla gott!
Idag ska jag göra en squashgratäng igen, med köttfärs och ost på. Så himla gott!
'hittade detta:
" Måste man vara i ketos för att bränna fett?
Nej. Men när kroppen är i ketos drivs den till mycket stor andel på fettförbränning. Då drivs bland annat hjärnan på ketoner som bildas från fett. Att bränna fett bara genom att sitta och dagdrömma, låter inte det bra?
Ja det är klart det är individuellt. Tyckte också siffrorna lät höga för att vara generella. Har annars hört max 20g/dag.
Nu undviker jag iaf turkisk yoghurt. Känns jättekonstigt att äta sesambrödet, känns fel.. som om jag äter riktigt bröd, mend et ska ju knappt vara några kolhydrater per skiva.
Har precis gjort sesambröd med lite solrosfrön o pumpafrön i- ska smaka strax
Jag gillar te, men inte utan socker i. Funderar om man ska prva med en skvätt funlight i, haha!
Vilka grönsaker äter ni mest av? För mig blir det mest broccoli och haricot verts, hoppas dom är ok
Ja zucchini, yammi! Vart köper du det där teet? Lätt gott
Bra med listan, den tar jag med!
Vad blir det för gott ikväll då?
Jag tänkte äta lövbiff med persiljesmör på och stekta champinjoner o fetaostsallad. Mums!
Åt precis sylta, men hade senap till.. vad onödigt av mig!
Åh falafel! vet inte om jag had ekunnat hålla mig..
Själv var det partykväll igår, blev lite sånt som man inte ska ha :P
Men konstigt nog går jag alltid ner lite efter en utekväll. Jag klarar inte av det där svullandet som många gör dagen efter. Har ätit lite nu, blev proppmätt på ingenting...