• MrsQuitaz

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag bjöd på lchf chokladmousse igår och den gick inte hem hos mina växna vänner. De tittade på mig med avsky och undrade hur jag kunde servera något sådan. jag själv tycker det var väldigt sött och gott. Jag använde mig av lindts 90% choklad =)

• MrsQuitaz

Min hud i ansiktet har ändrats från babyhud till knottrig och gropig. Jag har aldrig haft något sådant i hela mitt liv. Det är inte så jättesynligt för gemene man men jag ser det i spegeln. Kan det ha med lchf att göra, va tror ni?

• MrsQuitaz

Hej!
    Har följt tråden ett tag men inte skrivit något men kände att det var dags.

Jag har för en vecka sedan börjat med LCHF efter ett helt års uppehåll. Då körde jag i 8 månader ungefär och lyckades gå ner hela 25kg (det var efter att jag fött barn). Nu, ett år senare har jag lagt på mig 5kg trots fruktansvärd kosthållning så nu år det dags igen.

Jag behöver gå ner 17 kg för att nå mitt första del mål och det gör jag genom en timmas kondition och lite styrka 4-5 gånger i veckan. Tränat har jag gjort länge men det har inte hjälpt så nu åker hårdhandskarna på.

Jag funderar över vad bästa träningssätt är för att gå ner i vikt utan att bygga massa muskler. Har, trots stor övervikt mycket muskler och är hård över stora delar av kroppen. Hur kan jag bli slim? Vad tror ni jag behöver äta/inte äta?

Tar emot all hjälp och tips :)

• MrsQuitaz

Hur tycker ni som man ska äta och träna på ett ungefär för att gå ner 10 kg till i maj?

Jag tränar 4-5 dagar i veckan och försöker hålla mig från mejeri även om feta/hallomi och lite grädde slinker ner dagligen. Jag vet inte hur jag ska träna. Löpa? Powerwalk? Tunga luft? Hur mycket av varje? Hur länge?

Oj vad mycket frågor, hoppas någon har tid att svara lite kort. Blir bara så förvirrad av alla sidor på nätet sim säger olika.

• MrsQuitaz

Kaffeamanda:
    Tack för svar!
    Jag tränar cirka en timme varje gång jag går till gymmet men jag vet inte hur jag ska lägga upp träningen för att gå ner som mest i vikt. Ska jag träna hårt eller länge?

• MrsQuitaz

Ok, tack Ninis. Ska försöka variera mellan olika saker. Svettas alltid väldigt mycket på gymmet. Har dock senaste dagarna märkt att jag blir lite yr. Kan detta ha med mitt mat intag att göra?

Idag åt jag:
    Frukost: en msk kokosfett med kaffe
    Lunch: en köttkorv med västkuströra
    Middag: 3 ostrullar, 3 kalkonrullar, paprika, gurka och två körsbärs tomater. Drack the med kokosfett.

Ser det bra ut? Får jag i mig tillräckligt med fett tro?

• MrsQuitaz

Kaffeamanda: jag tänkte också som du, lättare vilt och fler repetitioner. Men så läste jag någonstans att det tränar uthållighet och så maximeras inte förbränningen. Jag blir så förvirrad! Tack för din input

• MrsQuitaz

Läste länken du skickade. Ska test att maxa vikt och enligt den pyramid hon beskriver. Går jag upp i vikt får jag omvärdera. Tack!

• MrsQuitaz

Jag upplever också att jag blivit väldigt törstigare sen jag började med kokosfett i kaffet.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**