**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola, jag vill gärna se jag med!
Igår var jag med en tjejkompis på ost&vin mässa så nu är kylen fylld med goda ostar.
Efter mässan åt vi tapas, jag valde räk och laxspett med chiliaioli, serranoskinka med ost och oliver och blomkål gratinerad i ostkräm toppad med parmesan. Snacka om gott! Blomkålen var bland det godaste jag ätit så dit ska vi gå fler gånger!
Jag blev inte ens sugen på den friterade potatisen med flingsalt som vänninorna åt, trots att det har varit en storfavorit för mig känns skönt!
Är nöjd med helgen hitills, låg säkert för högt på kollisarna igår men gjorde ändå inga extrema utsvävningar.
Ja just det, till fördrink beställde jag en Raspberry mojito UTAN råsocker. Killen i baren stirrade på mig och undrade om jag verkligen var säker på det och ja det var jag ju...
Tyckte drinken var jättegod, den hade blivit toksöt om han hade haft i socker.
Ikväll blev det blomkålsris och korvstroganoff, gott! Stroganoffen var nog inte helt LCHFvänlig (maken som lagat) men det struntar jag i, var riktigt hungrig när jag kom från jobbbet. Faktiskt första gången på länge som jag varit så pass hungrig, brukar bara känna ett litet sug när är det dags att äta. Kan kanske bero på att mensen är på ingång...
Imorgon ska jag lämna blod för första gången, funderar på vad jag ska äta. Har strikta order om att äta frukost och förmiddagsfika innan, jag som inte ätit mellis på evigheter :-P men jag får väl ta ett Rawfood kex el. nåt
Sen lär jag ju ta med nåt att stoppa i mig efter så jag inte blir i tvingad macka och saft!! Några babybel och en bit choklad kanske? Nån som har nåt bra förslag??
Nu har jag också ansökt om medlemskap i fb tråden // Elise
Har haft en härlig ledig dag med familjen! Långpromenad i det (hyfsat) fina vädret, väldigt skönt.
Tyvärr så är jag så gottesugen vet inte vad jag ska hitta på... Jag har nyss ätit så jag är mätt men är ändå så sugen! Vill ha lösgodis!
Usch och fy! Skulle bara smaka liiiite på tårtan det blev en tårtbit + en hel desirébulle!!
Fast det värsta är att jag föll tillbaka i gammalt bulimibeteende och snabbt gjorde mig av med det igen. DET känns inge vidare samtidigt som min gamla ätstörda hjärna är nöjd
Jag som varit så nöjd med att LCHF inte triggar igång min ätstörning på samma sätt som typ VV el. Cambridge gör. Skit!!
Nu tröstäter jag 86% Marabou...
Hejsan tjejer!
Dagen började bra med -0.8 på vågen 0,2kg kvar till första målvikt!! Det känns såå bra.
Totalt är det nu -8.1kg sen januari/ februari.
Har 5,2kg kvar till nästa målvikt som jag hoppas att nå till midsommar och sen är det ytterligare 5 kg till nästa mål som jag vill nå innan vi åker till USA i oktober för att fira min 30 års dag.
Det borde vara genomförbart
Hela familjen är ledig idag så vi ska passa på att ha en härlig dag i solen blir nog en utflykt till Öbykulle för att titta på ormar.
Har laddat med äggröra med ost och bacon så jag ska stå mig länge, resten av familjen ska nog ha med tunnbrödsrullar att fika på.
Igår blev jag lite inspirerad av Juceas fiskrätt så jag gjorde nåt liknande.
Stekte purjolök och hällde över torskbitar i en ugnsform, saltade och pepprade, hade på lite citronsaft, dill och CF sen in i ugnen. Serverade med räkor och alfalfagroddar (+ärtor och ris till familjen) Jättegott blev det!
Håller på och gör Bountys och HJÄLP!! vad gott!
Och de är inte ens klara än :-O äter fyllningen med sked. De kommer inte räcka länge det är säkert det, dessa får jag nog bara göra till högtidliga tillfällen
Men ska bli skönt att nåt godis att lyxa med imorgon när alla andra kommer att mummsa smågodis