• P3E

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola skrev 2011-04-01 18:26:22 följande:
    "jag" är inte jag
    Ha ha, nä det är jag som är "jag"
  • P3E

Denebola, jag vill gärna se jag med!

Igår var jag med en tjejkompis på ost&vin mässa så nu är kylen fylld med goda ostar.
     Efter mässan åt vi tapas, jag valde räk och laxspett med chiliaioli, serranoskinka med ost och oliver och blomkål gratinerad i ostkräm toppad med parmesan. Snacka om gott! Blomkålen var bland det godaste jag ätit så dit ska vi gå fler gånger!

Jag blev inte ens sugen på den friterade potatisen med flingsalt som vänninorna åt, trots att det har varit en storfavorit för mig känns skönt!

Är nöjd med helgen hitills, låg säkert för högt på kollisarna igår men gjorde ändå inga extrema utsvävningar.
    Ja just det, till fördrink beställde jag en Raspberry mojito UTAN råsocker. Killen i baren stirrade på mig och undrade om jag verkligen var säker på det   och ja det var jag ju...
    Tyckte drinken var jättegod, den hade blivit toksöt om han hade haft i socker.

• P3E

Ikväll blev det blomkålsris och korvstroganoff, gott! Stroganoffen var nog inte helt LCHFvänlig (maken som lagat) men det struntar jag i, var riktigt hungrig när jag kom från jobbbet. Faktiskt första gången på länge som jag varit så pass hungrig, brukar bara känna ett litet sug när är det dags att äta. Kan kanske bero på att mensen är på ingång...

Imorgon ska jag lämna blod för första gången, funderar på vad jag ska äta. Har strikta order om att äta frukost och förmiddagsfika innan, jag som inte ätit mellis på evigheter :-P men jag får väl ta ett Rawfood kex el. nåt
    Sen lär jag ju ta med nåt att stoppa i mig efter så jag inte blir i tvingad macka och saft!! Några babybel och en bit choklad kanske? Nån som har nåt bra förslag?? 

• P3E
    Maddisen80 skrev 2011-04-11 20:25:56 följande:
    Som bandit skrev åt mig ta med dig ett kokt ägg ,chevreost och stekt bacon inlindat
    Ja,  jag såg precis att hon tipsat dig Får se vad det blir, det ska ju helst va lätt att äta utan en massa kladd
  • P3E

Nu har jag också ansökt om medlemskap i fb tråden // Elise

Har haft en härlig ledig dag med familjen! Långpromenad i det (hyfsat) fina vädret, väldigt skönt.

Tyvärr så är jag så gottesugen   vet inte vad jag ska hitta på... Jag har nyss ätit så jag är mätt men är ändå så sugen! Vill ha lösgodis! 

• P3E
    Nallebjörnis skrev 2011-04-12 19:38:20 följande:
    jag med! vi måste kämpa emot det!! kämpa kämpa!! tillsammans!!
    Absolut! Jag vet ju att det egentligen inte skulle va nå gott men begär är en knepig sak!
    Tror jag går och lägger mig istället så slipper jag suget för en stund iaf. (väckarklockan ringer 02.45 imorgon)

Natti natti!
  • P3E

Usch och fy! Skulle bara smaka liiiite på tårtan det blev en tårtbit + en hel desirébulle!!
    Fast det värsta är att jag föll tillbaka i gammalt bulimibeteende och snabbt gjorde mig av med det igen. DET känns inge vidare samtidigt som min gamla ätstörda hjärna är nöjd

Jag som varit så nöjd med att LCHF inte triggar igång min ätstörning på samma sätt som typ VV el. Cambridge gör. Skit!!

Nu tröstäter jag 86% Marabou...

• P3E
    jeng skrev 2011-04-16 21:52:14 följande:

Låter verkligen inget vidare Hoppas att du kommer förbi det! 
    Tack!

Det gör jag, har bara en tillfällig svacka...
    Mycket jobb, lite sömn + mens är ingen bra kombination.
  • P3E
    viggooden skrev 2011-04-16 23:05:27 följande:
    Samma här tryckte i mig glass å godis och stoppade sen fingrarna i halsen:( Fan fan fan blir så arg på mig själv jag tycker ju knappt att det är gott
    Nej det var inte tårtan heller (fast desirébullen var ganska god ) det är ju kollisarna som triggar igång nåt i hjärnan som skriker -ÄT MER -ÄT MER!!

Det är bara att ta nya tag idag! Vi fixar det här!
  • P3E
    Annanym skrev 2011-04-17 08:03:58 följande:
    Jobbigt när man "sviker" sig själv och faller tillbaka i det gamla som man vill lämna. Hoppas du ändå kan vara snäll och förlåtande mot dig själv i det. Själv faller jag ofta in i dålig-tänkandet, när jag har trillat dit tillfälligt (även om jag inte kräks) men strävar efter att inte straffa mig själv för snedsteg utan att peppa mig själv att fortsätta på det bättre spåret. Lycka till.
    Tack!
    Ja jag ser bara framåt, tänker inte gräva ner mig pga en miss.  Men det var nyttigt att skriva av mig och "erkänna" även om det bara är för er. Mindre troligt att det händer igen då.

Nu har jag ätit äggröra och ostpanerad snitzel så nu är jag redo för en ny dag
  • P3E

Hejsan tjejer!

Dagen började bra med -0.8 på vågen   0,2kg kvar till första målvikt!! Det känns såå bra.
    Totalt är det nu -8.1kg sen januari/ februari.

Har 5,2kg kvar till nästa målvikt som jag hoppas att nå till midsommar och sen är det ytterligare 5 kg till nästa mål som jag vill nå innan vi åker till USA i oktober för att fira min 30 års dag.
    Det borde vara genomförbart

Hela familjen är ledig idag så vi ska passa på att ha en härlig dag i solen blir nog en utflykt till Öbykulle för att titta på ormar.
    Har laddat med äggröra med ost och bacon så jag ska stå mig länge, resten av familjen ska nog ha med tunnbrödsrullar att fika på.

Igår blev jag lite inspirerad av Juceas fiskrätt så jag gjorde nåt liknande.

Stekte purjolök och hällde över torskbitar i en ugnsform, saltade och pepprade, hade på lite citronsaft, dill och CF sen in i ugnen. Serverade med räkor och alfalfagroddar (+ärtor och ris till familjen)  Jättegott blev det!

• P3E

Håller på och gör Bountys och HJÄLP!! vad gott!
     Och de är inte ens klara än :-O äter fyllningen med sked. De kommer inte räcka länge det är säkert det, dessa får jag nog bara göra till högtidliga tillfällen

Men ska bli skönt att nåt godis att  lyxa med imorgon när alla andra kommer att mummsa smågodis

• P3E
    Nallebjörnis skrev 2011-04-22 15:48:06 följande:
    Ja gjorde åxå igår.. sååå goda!! gjorde åxå ischoklad mums
    Mmm, ischoklad gjorde jag för ett tag sen. Så gott! Jag hade en massa blandade nötter i botten på en form och slog ischokladen över sen när et stelnat så skar jag kakan i bitar. Ända nackdelen var att det blev för gott lätt att äta för många.

Nu står det en Zucchinilasagne i ugnen, en storfavorit i den här familjen
  • P3E
    jeng skrev 2011-04-22 19:34:03 följande:
    BLÄ! Nyss hemkommen från svärisarna där jag blev tvungen att välja mat från pizzeria och korkat nog valde jag en kebabtallrik. Den var knappt ens god (brukar älska det annars, men smaken ändras ju) och ÄNDÅ kunde jag inte sluta äta utan bara åt och åt och åt.... Fy så äckligt! Kommer nog dröja till nästa gång iaf....
    Vilken hemsk känsla det är, när man inte kan sluta fast det inte är gott! När man syndar vill man ju åtminstonde att det ska smaka bra.
  • P3E
    yena89 skrev 2011-04-25 16:28:29 följande:
    Tack för era svar^^ Det är nog kanske inte mest ålderna jag är rädd för, jag vill nog bara ha nåt att skylla på.
    Han är ju ganska "ung" av sig, men e la mest rädd att jag missuppfattade och han bara vill leka :P
    Sen så har ju 3 av mina 4 killar vare otrogna så jag har väl svårt att lita på killar, framförallt för han kan verka som en liten player. Även fast det verkar döljas en liten osäker nallebjörn under alla muskler, det fick man se när han började prata om sin familj och allting :P
    En jävla träningsnarkoman är han också med biceps större än mina lår xD

Nåjah, vi får se vart det leder till ^^ Tycker bara det var så roligt och verkligen otypiskt att träffas på det viset...verkligen falla för en kille haha...
    Kul att du träffat nån

Det skiljer 10 år emellan min man och mig, det är inget som märks. JAG tycker att det är jättebra nu när jag snart fyller 30 och har lite åldersnoja. Hur gammal jag än blir så är jag ju iallafall yngre än honom

"Friskt vågat hälften vunnet" är ett bra ordspråk. Hoppas att det leder till nåt bra
  • P3E
    yena89 skrev 2011-04-25 16:50:57 följande:
    Tack ska du haa^^

Vi får väl se om jag kommer in om nån vecka och sjunger wind beneath my wings och är allmänt irriterande kär eller så kommer jag och kolhydratsdeppar x)
    *håller tummarna för det första alternativet*
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**