Så, Pones på creme fraiche funkade bra
De första Ponesen tyckte jag kändes lite "söta" i smaken. Jag tänkte att det är för att jag inte saltade degen. Dessa med creme fraiche var inet lika "söta" men ändå anas en särskild smak. Är det bara jag som känner detta? Annars är det ett kanonbröd! Jag plattade till mina (maken vill ha runda bullar
) och på mina drog jag ett varv med saltkvarnen. I morgon får jag se vad mina smakar. Smakar de blä har jag inget val, jag ska stå på loppis mellan 9-ca17 och Ponesen är de enda jag har med att äta. Tror jag ska ladda med en redig ÄM-latte så jag står mig bra 
MrsQuitaz skrev 2011-02-26 20:23:50 följande:
Jag bakade pones igår och dem var inte goda. De har en speciell smak som jag absolut inte klarade av. det är väldigt konstigt detta, jag är inte ens kräsen när det gäller mat. Nåja det får bli ägg, ägg och åter ägg till frukost
Jag kan hålla med om att det är en särskild smak. Jag gissar på att det är pofibret.
emoni23 skrev 2011-02-26 20:27:49 följande:
Jag är alltså gravid och åt enl LCHF innan i ca 4 veckor mådde ypperligt bra då, jag trodde inte man kunde fortsätta när man blev gravid och iom illamående så klarade jag inte ägg på morgonen men ska absolut fortsätta jag väer 105 på 155 cm och är gravid bådar inte gott för min kropp vore bra om man kunde hjälpa lite.
Ni som är gravida och äter enl LCHF hur går det?
Har ni ändrat något, hur går er viktkurva?
Jag är inte gravid nu men jag var förra året och i år
Jag klarade inte av ägg förrän runt vecka 22. Bacon hade jag svårt för fortfarande då, jag klarade inte ens doften men det lossnade någon gång efter v 25 tror jag. I början av graviditeten kunde jag inet ens tänka på fet mat förrän ett illamående sköljde över mig så jag levde på kokta makaroner, rostmackor, ja allt man inte ska äta enligt lchf men jag försökte inte släppa allt helt och hållet. Det var inte så att jag vräkte i mig. Lite fet mat gick bra som fisk och kött, kyckling men just tanken. När maken stekte bacon höll jag på att krevera. Det luktade asvidrigt! Men som sagt det lugnade ner sig och blev bättre vid v 22.Sen efter det körde jag inet superstrikt. Det blev lite pasta och någon potatis ibland. Jag käkade skräpmat någon gång, godis och kladdkakor. Mot slutet mådde jag psykiskt dåligt så det blev en jädra massa tröstande i form av kladdkaka och godis. Jag kan jämföra mot första graviditeten:
barn 1 2005
+28 kg
foglossning from hell
carpaltunnelsyndrom big time
enormt svullen! (ökade 2 skostorlekar på slutet)
jag kunde knappt gå pga svullnad och foglossning
jag åt husmanskost hela tiden
kuddar i hela sängen för att avlasta händer, bäcken och minska svullna ben
barn 2 2010
+18 kg
foglossningskänningar från v 37 (någr agånger tidigare om jag gjort något "dumt", jag kan säga att kravla runt på köksgolvet och göra 3 lapptäcken inte är att rekommendera för de arma fogarna

)
inga problem med carpaltunnelsyndrom
"lagom" svullnad, åt jag kolhydratrikt fick jag inte på mig mina vigselringar dagen efter
promenerade hela graviditeten ut
kunde ha mina egna skor hela graviditeten
inga extra kuddar i sängen
jag hade mer ork även om jag vissa dagar var tröttare
jag kände mig pigg
Summa sumarum: jag mådde betydligt bättre med graviditet nr 2 och någorlunda lchf.