• stolla

**Den stora feta LCHF-tråden**

Loreena skrev 2011-03-14 11:38:34 följande:
    Hm.. du kanske kan göra "fjortisdricka" av det och ha färdigblandade drinkar i petflaska då om det känns meckigt? Annars fanns det ju xider med granatäpplesmak.
    Jag fjortisdricka känns ju inte så hett när vi ska på 30 års kalas

Var in och kollade på systembolaget nu. Xider med granatäpple innehåller 12 g socker per liter. Varje flaska är 275 ml så två sånna går ju bra att ta. Det blir ju bara ca 7 g socker och det tycker jag känns okej.

Problemet löst
  • stolla

Ännu en dag som lchfare, börjar komma in i det här och känner att det funkar bra.
    Frukost: kokt ägg, skinka och chilimajo
    Lunch bacon och blomkålsmos
    Middag stekt kyckling, wookgrönsaker och sås på kokosmjölk
    Kvällsmål (som strax ska intas) keso, grädde och lite hallon

imorrn ska jag på öppna förskolan. Blir en utmaning att stå emot fikat där, men jag får se till att äta innan jag far och sen försöka hålla mig till kaffe. Brukar bli en del tjat och "värst vad du ska vara duktig då" men jag kan ju inte vara den första mamman som vill bli av med min bullmage innan bebisen fyller ett år?

• stolla

Jag skulle oxå vilja ha receptet på knäckebrödet ni pratar om och är för lat för att leta i tråden. Är inne på fjärde veckan med lcfh och först nu börjar jag sakna nåt knaprigt att tugga på :)

• stolla
    helene306 skrev 2011-03-17 13:15:43 följande:
    Jag skrev i min status på FB igår om Maj-Lis Hellenius korkade uttalande i Ica Buffé. Min syster var där och högg, jag skrev tillbaka. Även min syster verkar negativ till lchf (överviktig) precis som mamma och hon skrev att hon vet hur allt funkar, trots det är hon asfet som hon skrev själv. Jag har lust att känga till det men försökte hålla någorlunda god ton. Min syster är sån att hon kan kläcka ur sig sårande saker men till henne får man inet säga något hårt. Ikväll ska vi till min bror. Jag sa till maken nyss att blir det tjafs om lchf då åker vi hem direkt. När jag åt VV var det ingen som kommenterade hur jag åt men nu när jag trivs med min kost och mår så mycket bättre, då har alla synpunkter på vårt sätt att äta.

OT, men jag ville bar ahaspla ur mig.
    Jag höll på att skratta ihjäl mig idag. Jag har en syster som är ungefär som din. Hon gormade och skrek om hur illa det var med lchf för några veckor sen. Idag när jag var och handlade träffade jag henne och då sa hon "vi har ätit lchf hela den här veckan, jag måste ju testa det för min mage" Helt otroligt
  • stolla

Hello!

Här har ni en till 175:a Min målvikt är i första hand 65 kg, men jag skulle ju inte gråta om det blev liiite mindre. Har ganska smala armar och ben, men fett på magen och sidorna, så det är ingen konstig målvikt för min del.

Jag väger mig förresten på wii fit på måndagar, tycker att det är enkelt och kul att se kurvan. Dessutom har jag tagit lite bilder i ett par jeans. Om två veckor är det dags att ta nya kort, då har det gått tre månader.

• stolla

Hej allihopa!

Tillbaka hemma igen efter en helg med kalasande. Skötte mig riktigt bra, det enda fusket var en liiiten pizza-slice och en öl. Ganska mycket kollisar men det var bara vid ett tillfälle. Men jag skippar att väga mig idag ifall det har gett negativa konsekvenser.

Nu är det nya tag och snart dags att leta fram vårkläderna!

Den första april tänker jag fota mig själv i bikini och sen gömma bort kortet till midsommar. Då ska jag ta ett nytt och jämföra skillnaden. Nån som hänger på?

• stolla

Måndag igen och vägning. Ingen förändring alls, men jag får nog acceptera att det tar tid. Har bara 4 kg kvar att gå ned till min målvikt.

Har ni letat reda på bikinin nu inför fotograferingen? Jag ska ta mitt kort på torsdag, jag både längtar och gruvar

• stolla
    Linda1976 skrev 2011-03-29 15:27:57 följande:
    Nä nu jävlar i min låda får ni ta å skärpa er! Demon

I denna tråden ska det vara högt i tak! Alla får vara med även om man "fuskar" ibland, äter en Atkinsbar som nödlösning eller faktiskt dricker vin då och då. Eller varför inte ballar ur helt och käkar en påse chips - för att man inte är mer än människa.

I denna tråden stöttar vi varandra, kommer med tips och råd. Ingen här, inte ens Jucea , har utgett sig för att sitta på den absoluta sanningen. Det gör ingen, eftersom vi alla har olika mål med lchf, och i vilken omfattning vi äter.

Nu tycker jag att vi uppför oss som vuxna, respekterar att vi gör olika val och faktiskt accepterar att nåt som funkar för en inte funkar för en annan.

Kram på er, you crazy people.... Hjärta 
    Tack, bra skrivet. Tycker det har varit trist stämning här emellanåt.
  • stolla

Jag har varit trött och sliten ett tag pga sömnstörningar och sjuk bebis. Har ett tips om man blir sjukt sugen på bröd eller nåt annat att knapra på:

Smörgåsrån med bregott!

Not so lcfh men faktum är att dom bara innehåller 2 gram kolhydrater per styck. Jag kunde alltså ta ett sånt och sen var suget borta och problemet ur världen!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**