• nassu

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kaya skrev 2011-03-16 11:58:05 följande:
    nassu, säkert kan man äta "för mycket" fett vid ett tillfälle (resultatet blir då förmodligen illamående och övermättnad men det lär ju inte sabba dieten någon längre stund), men din lunch idag tycker då i alla fall inte jag verkar "för" fet! Kyckling är ju en mager proteinkälla så då är det väl helt i enlighet med LCHF att man ska ha feta tillbehör. jag tycker det låter jättebra! (och gott)

K
    Ja, idag var den inte jätte fet.. men vissa måltider funderar jag om jag tar i lite väl mycket :D
    Hoppas inte.
  • nassu
    Denebola skrev 2011-03-16 13:11:38 följande:
    Jag körde in den 10 min med fyllningen på.
    Kan nog löna sej att grädda separat bottnet... Åtm. när jag  gjort bottnet har jag blivit förvånad
    över hur pass knaprigt bottnet är!
  • nassu
    Denebola skrev 2011-03-16 14:05:53 följande:
    Jo men det gjorde jag ju.
    Sorry, uppfattade att du la allting på en gång :D
  • nassu

Gomårrån!

Invägning och endast -200g på hela veckan! :/ Måste erkänna att jag känner mej besviken. Första veckan -1,7kg, andra stilla och nu då 200. JAg vet ju att jag får i mej en hel del extra kalorier (alltså över vad jag behöver). Men jag har legat mycket lågt i kolhydrater under hela de 3veckorna jag hållt på med LCHF,. typ 10-15g/dag. Tror ni att jag
    a) behöver ha tålamod och sluta stirra på vågen när jag ännu är så "i början"
    b) ska kolla efter litet grann med kalorierna iallafall och försöka hålla mej på rekomenderad mängd (1900kcal) ???

Fick min mamma med att prova på LCHF, så hon började i måndas. Hon har haft problem med magen och behöver gå ner ett några kilon. Men nu är hon ännu hårdare i magen än från början (vilket ju var problemet) VISST är det så att det kan vara så i början ? Har nämligen sagt så med mycket övertygande röst åt henne ;)

• nassu

Jucea: Tja.. igår såg min mat under dagen ut som följande:  fett: 79.6% protein 18.76 % och kolhydrater 2.15%
    12 kolisar på hela dagen men 2151kcal (borde enligt matdagboken ligga på 1900)

Vet bara inte hur jag ska dra ner på kolisarna för jag fokuserar ju på att äta mycket fett för jag tycker inte att jag alltid hålls sååå länge mätt. Förslag på det ? :D

• nassu

Jucea: Ja, jag tycker ju själv att jag legat ganska bra till och verkligen inte fuskat eller nåt. Varit super noga med kolisar osv. Men men... Totala intaget igår var : 183g fett, 81g proteiner kolhyd. 9gram

• nassu

Ahaa... så jag äter på tok för mycket fett med andra ord! :( Ja, det är för att jag känner mej hungrig som jag äter. OCH för att jag tänker att jag SKA äta mycket fett.

• nassu

Jag ska ha min mamma här över helgen och eftersom hon just även börjat med LCHF så ska vi fixa GOD lchf-pizza. Vad brukar ni ha på er pizza ? Annat än mycket  ost ;)

Och förslag på nån jätte god efterrätt/ tv-snacks ?

• nassu

Jaa, Jucea! Vi behöver dina råd och din kunskap!

Jag vägde mej både idag och igår och känner mej betydligt nöjdare nu när jag gått ner 200g sen igår. Då jag deppade över 200g på hela veckan!

Här är en 156,5 centimetrare :) EN riktig kortis jämfört med er. Eller Nikitha var väl oxå rätt kort ?!? :) Min målvikt är typ 52. 

• nassu

Ja.. och tack för tips om pizzafyllning! Ska bli SÅÅÅ gott till helgen :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**