• nassu

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej
    Jag e frustrerad när jag inte hålls mätt så länge! Imårse (kl.7 finsk tid) åt jag frukost som bestod av 2 st oopsiebröd (med ost i), redigt med smör på, 2 gräddost skivor& 1 skinkskiva/smörgås. Plus kaffe med grädde i. På detta står jag med till NU. Alltså ca. 3h!!! Vad e de för fel på mej ?
    Min frukost bestod av 49g fett, 17g protein och 3kolisar.

• nassu
    P28 skrev 2011-03-19 09:28:49 följande:
    Jobbigt! Hur länge har du ätit LCHF? Du tror inte att det bara är psykiskt, eller känner du att kroppen verkligen är hungrig? Jag inbillar mig väldigt ofta att jag är hungrig när det har gått 3-4 timmar, för man "ska" ju äta igen då. Men på LCHF är jag ju inte hungrig efter så kort tid, oftast.
    I 3 veckor nu. Jag känner mej riktigt hungrig nu... men vill inte äta nu förrän lunchtid juu.
  • nassu
    Faile skrev 2011-03-19 09:33:12 följande:
    Kanske du ska testa knäckebröd eller lembas till frukost istället, för de mättar mycket bättre än oopsies.
    Just oopsies är ( i mitt tycke ) som att äta luft med ost till ungefär
    Borde kanske fixa de iställe då :D Tack för tipset!
  • nassu
    Nikhita skrev 2011-03-19 10:19:45 följande:
    Det sa hon inget om Förvånad

Nassu, var det du som var lika "lång" som mig? 156? Skrattande
    Jodå, 156,5 ( halva e jag MYCKET viktig med :D !!!!)
  • nassu

Tack för respons av samtliga angående frukosten och att inte hållas mätt. Jo, jag har hört att man ska äta när man e hungrig.. men vanorna ligger ju djupt rotade så det tar väl en tid innan man fattar att verkligen göra det och inte spara sej till "VANLIG"  lunchtid :D

• nassu
    MrsMurphy skrev 2011-03-21 11:32:03 följande:
    Jucea gumselumsan! Jag tycker att du kommer med jättebra tips och marsch in med dig hit igen! Vi är miljoner människor i denna tråden och alla kan inte vara vänner i alla lägen, störs man så kan man försöka ignorera inlägg av varandra. (Säger jag som rök ihop här för ett tag sen så hårtussarna rök Tungan ute, dock lärde jag mig läxan att hålla klaffen ibland och detta gäller nog oss alla.)
    Instämmer!
  • nassu

Haft lite datapaus och inte hunnit läsa ikapp.

Igår hade jag födelsedag och verkligen vräkte i mej mat... visserligen LCHF-mat men idag känns det lite att jag åt onödigt mycket :/ Maken bjöd ut mej på restaurang och där fick jag biff med pepparsås och grönsaker istället för potatis. Gott gott.

Nåja, idag ska jag försöka att äta bara när jag är hungrig och inte där emellan :)

• nassu

Hej! Jag fixade till "salta" kex idag som jag kom på att jag gärna skulle äta med olika ostar! Samma pizzabotten som jag brukar använda så lät jag torka i ugnen en stund på eftervärme, efter att ha skurit dem i små bitar.  Kanske inte något revolutionerande för er vana LCHF:are men för mej så kändes det så kul att hitta nåt snacks som inte innehåller mycket kolisar ALLS!
    Sedan fixade jag till några ost -chips oxå genom att lägga ost i högar och ha att smälta i ugnen. Peeeerfekt!

I fredas gjorde jag dessutom hallonmuffins från min lchf kokbok som jag var helt nöjd med. Känns verkligen roligt när man märker att det finns saker som man kan unna sej mellan varven!

Har dessutom nu i två dar ätit mindre och varit mättare än på länge! Jag hoppas de e min kropp som nu fattat vad som är på gång och att det fortsätter i denna bana!!

• nassu
    Maddisen80 skrev 2011-03-27 18:50:41 följande:
    Hej de lät väldigt gott du har lyxat till dig med lchf
    Japp, de var det verkligen. Orkade inte ens mycket. Men sååå gott. Kan liksom inte fatta att de där pizzabottnet kan bli så lyckat för det e så lite ingredienser!
  • nassu

Hej

Jag undrar om man kan använda olika smaksättningar när man bakar.. typ aromer eller vad det nu kallas. Mint eller citron eller nåt ?

• nassu

Äntligen har jag sett lite resultat av 5v strikt LCHF. (alltså inget fusk och ca.15kolisar/dag) ÄNTLIGEN lite hopp. 3,3kg  på 5v betyder det alltså. Känns bra.

Annars... när ni lägger in ett recept som innehåller sukrin på matdagboken. Lägger ni in sukrinet då ??? Räknar ni kolisar från sukrinet? elelr ska man inte alls räkna med dem ??

• nassu

Hej tjejer ! Länge sen jag var inne och läste men jag fortsätter med LCHF och mår bra. MEN.. e så fasligt trött på kvällarna. ÄR det nåt som ni andra upplever ? E ju inte säkert det har med LCHF men känner ändå markant skillnad från att jag börjat med LCHF:

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**