• Kattdamen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Linfrön kan dock få en att få ont i magen.

Tänkte bara förvarna, så man vet vad det beror på.

En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Spana skrev 2012-06-18 17:55:14 följande:
    kan du inte skriva hur det smakade? Är det enkelt att göra?
    Det är gott. Ännu godare med oregano i.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen

En tanke, jag har fyra stycken atkinsbarer här hemma, är det okej att ta någon av dem nån dag när det inte riktigt finns ork att laga mat, eller om jag ska ut någonstans? Det är ju ändå, atkins.

En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    leehlo skrev 2012-06-19 14:45:08 följande:
    Tre frågor!

1. Jag har köpt stevia för första gången. Om det står att det ska vara 2 msk sukrin i ett recept, kan jag lägga lika mycket stevia eller vet någon ifall och hur man ovandlar det? (Aldrig använt varken sukrin eller stevia tidigare).

2. Vad är pofiber? Går det att ersätta med t.ex fiberhusk?

3. Någon som har recept på en smarrig lchf-tårta som inte är för avancerad?       

OERHÖRT tacksam för svar!    
    Nej, gör inte det. Du kommer få en väldigt illasmakande kaka. Ett halvt kryddmått, kanske mindre?
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    So Cal skrev 2012-06-19 15:15:13 följande:
    Men ska inte Stevia strö doseras som vanligt socker?
    Jag är inte insatt i stevia strö, jag har stevia bara. Det är sött, väldigt sött.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    So Cal skrev 2012-06-19 15:20:00 följande:
    Är det den flytande varianten? För den har jag fått för mig är typ hundra gånger sötare än socker (eller nåt åt det hållet).
    Nej, den ser ut som strösocker, men är mycket sötare. Man behöver bara öppna förpackningen så får man smaken i munnen.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Faile skrev 2012-06-19 19:37:15 följande:
    Här finns det rätt mycket lchf-produkter i affären och nu har de även börjat sälja falsk potatissallad, så det blir det med nåt grillkött, ägg och lchf-rabarberpaj tänkte jag.
    Vad är det för sallad?
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen

Funkar glucosanol egentligen?

En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    TomMon skrev 2012-06-28 04:01:33 följande:
    Igår grälade jag och mannen, igen. Han pallar inte min livsstil, trots att han inte tvingas med i den. Den senaste tiden har han istället "trotsat" och gått upp i vikt, stoppat i sig både det ena och det andra bara för att han "kan", som en småunge. Igår kom alla hans känslor fram och det är till och med så att han funderar på skilsmässa om jag inte slutar vara så strikt.

Helt sjukt... Vet inte vad jag ska tro. Om tre veckor får vi träffa våra barn för första gången, och så funderar han över sådant här?!

Vi har nog lite mer att prata om idag, och det är nog så att känslorna lugnat ner sig lite, men hur hade ni reagerar?! Jag reagerar med att tycka att han är löjlig och att han överreagerar, kanske inte den bästa vägen...
    Ska ni adoptera? Det kan ju vara nervositet från din mans sida som får honom att gå i taket.

Om han är stressad så äter han en del, och så blir han irriterad på dig som inte äter alla dåliga sakerna. Och så plus på det att ja, ni ska få träffa era barn snart.

Någon att gå och prata med?
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    huldaskarin skrev 2012-07-07 14:24:40 följande:
    Du kanske ska prova lchf-bountyn? Hade gärna testat att göra snickers men jag har blivit allergisk mot jordnötter på gamla dar 
    Kan du äta mandel? Pröva och gör dem på mandelsmör istället?
    En kopp te, tack.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**