• Kattdamen

**Den stora feta LCHF-tråden**

huldaskarin skrev 2012-07-07 15:13:58 följande:
    Kattdamen, vilket bra tips! Jag ska prova att göra mandelsmör vid tillfälle 
    Det finns även att köpa färdigt, om man vill vara lat.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen

Jag har hittat något nytt gott, mascarpone blandat med keso.

En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Glass skrev 2012-07-10 21:55:52 följande:
    vad är det?
    Mascarpone? Färskost, används i tiramisu.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Glass skrev 2012-07-10 22:42:36 följande:
    aha!
    Frågar du vad italiensk är för något så slår jag dig. Skrikandes Tungan ute
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen

Okej, jag har måltidsbarer från atkins, som jag skulle vilja prova. Går det överhuvudtaget?

En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Gladskit skrev 2012-07-14 10:58:38 följande:
    Titta på kolhydratinnehållet per 100g och per bar. Vill du äta dem?
    Tja, ja, det vill jag nog då.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen

Apropå måltidsbaren, jag ska nog dela en med min kära make. Han var lite sugen på en sådan.

En kopp te, tack.
  • Kattdamen

Jag ska fan äta en mazarin till kvällsmat.

En kopp te, tack.
  • Kattdamen

Lemon curde blev sur iaf.

En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    NollÅtta skrev 2012-07-25 18:35:20 följande:
    blev så sugen på att baka nåt häromdagen och gjorde en chokladkaka, sötade med stevia enl receptet...men...det blev inte alls gott. Smakade bara dålig lakrits av kakan! har förstått att den har eftersmak av lakrits men visste inte att det var så markant..får slänga resten av stevian tror jag..usch. Synd, det var rätt dyrt.

Plus  dock att jag inte längre är sugen på kaka, haha fick totalt avsmak.
    Hur mycket stevia använde du?
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    NollÅtta skrev 2012-07-25 18:44:02 följande:
    det var sån där stor burk med strö, stod att 1 dl stevia kunde jämföras med 1 dl socker.

Så jag tog en dl stevia , som det stod i receptet också...men nej. Kanske var för mkt ändå..
    Hm, den var utblandad alltså? Jag tror ändå det var för mycket.

Den stevian jag använder kör jag ungefär ett halvt kryddmått av. Och någon matsked sukrin.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen

När blir männen gubbar egentligen?

En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Martina 76 skrev 2012-08-05 09:03:05 följande:
    För det första måste jag poängtera att LCHF inte är någon diet utan en sund livsstil. För det andra, det kanske låter hårt, men jag tror inte att du ska väga så pass mycket dina former till trots. Men kör du LCHF kommer din kropp att hitta den vikt den vill ha med tiden. Man blir väldigt viktstabil med LCHF.

Motion bidrar alltid till en bra vikt och en sund kropp. LCHF ändrar inte detta. Jag vet inte vad du har läst, men du måste ha missuppfattat eller så har den som skrivit inte haft koll på läget. 

LCHF kost och motion är precis som kroppen vill ha det. Du kommer att tappa i vikt och må bättre än någonsin förr! Lycka till!  
    Hrm, hur är det mycket att väga 60-62 kg när man är 162 cm lång?
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    stumpan81 skrev 2012-08-21 14:03:33 följande:
    Jag har fått en ovana att äta blandade nötter(icas nötmix), ca en näve och ett äpple på kvällen när jag tittar på TV. Är det jättedumt tror ni? Äter hyfsat lite kolhydrater i övrigt, men vill gärna ha något att se fram emot att äta på kvällen.
    Det är väl äpplet som du kanske kan skippa. Varför inte lite hallon istället? Om det är något i den stilen du vill ha.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    stumpan81 skrev 2012-08-21 14:08:11 följande:

Vilka frukter är någorlunda okej ur LCHF-synvinkel(vet att man helst ska undvika)?

Inga frukter, bär är bättre.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    spökplumpen skrev 2012-08-23 10:33:27 följande:
    För att försöka tona ner viktdelen, vad ska ni äta till middag idag? Vi ska äta kycklingwok. Eftersom mina barn är allergiska ska jag testa att göra sås med smoothie (wish me luck) så jag kommer ta bort lite kyckling och grönsaker till mig själv innan jag blandar i det. Till det broccoli i någon form, ja och ris till övriga familjen.
    Smoothie?
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    spökplumpen skrev 2012-08-23 11:04:36 följande:

Ja, jag tänkte på att kyckling och apelsin brukar vara en bra kombination och eftersom vi har smoothie hemma så... Annars tar jag mer än gärna tips på hur man gör sås utan mejeriprodukter, soja, sädesslag och ägg.
    Är det någon färdiggjord smoothie?
    En kopp te, tack.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**