• Faile

**Den stora feta LCHF-tråden**

Prinsessanz skrev 2011-03-01 16:14:20 följande:
    grattis!! jag har precis fått in min syster på LCHF och skickar recept till henne hela tiden.
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-01 16:15:10 följande:
    *gillar*
    Tack. Kändes som jag fuskade förrförra helgen när jag svullade bounty och lite rödvin, men jag höll mig i ketos så var ju ok ändå. Är lite svårt att förstå fortfarande att man kan få äta så goda saker utan att det faktiskt är "förbjudet"

Ska köpa kesella imorgon och testa Lindas pones, de såg supergoda ut.
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile

Vad upprörd jag är nu, vilka puckon det finns.

Skaldeman skulle föreläsa här i helgen på en hälso/miljömässa, men har blivit stoppad av några medarrangörer. Anledningen är att det inte är miljövänligt att förespråka en kost baserad främst på kött och mejeriprodukter...
    Dessa personer är då själva veganer och förespråkar bla soja i mat istället, idioter Demon 

Himla synd, hade gärna hört honom föreläsa.

• Faile
    Lady Dahmer skrev 2011-03-01 22:53:49 följande:
    om det är nån som bor i sthlm så rekommenderar jag "svarta lådan" inne i skrapan. Där köper man protein, kolhydrater och "sallad" var för sig och i tre olika storlekar. (liten, medium, stor) Jag brukar ta en stor protein, ingen kolhydrat och liten sallad. (såsen ingår i proteinet) och det är stora portioner.
    Nåt tips på "riktig" restaurang i sthlm där man enkelt kan äta lchf? Ska ha tjejkväll och vill inte behöva tänka på vad man kan och inte kan äta.
    Nån annan som vet?

Förresten, enligt maken är det dns-problem härifrån till din blogg. Han kommer inte heller in, varken hemifrån eller från jobbet. Ifall du någonsin undrat varför du har så dåligt med läsare från Åland så vet du nu
  • Faile
    katja74 skrev 2011-03-02 07:08:57 följande:
    Vad äter ni till frukost? Jag har gjort portionsomeletter med bacon, kokt ägg, ost och skinka, men jag behöver lite variation. Hit me!
    Knäckemackor med skinka och ost och kaffe med grädde.
  • Faile
    Lady Dahmer skrev 2011-03-02 07:48:26 följande:
    nja jag vet fan inte.. går inte ut så ofta... men de flesta restauranger är tillmötesgående. Be om extra sås och sallad till istället och skippa carbsen.

trist med bloggen!
    Jo det ska väl inte vara nåt problem. Jag tycker det är lite jobbigt att vara "krånglig"bara, men det är väl bara vänja sig gissar jag

Ja visst är det trist, men jag kommer in ibland iaf.
  • Faile
    ThePointOfItAll skrev 2011-03-02 09:53:39 följande:
    Min kompis brukar gå på Mongoliskt, där lagas ju maten på beställning och man kan välja vad man ska ha. De har ju sushi och kinamat också, så alla kan få ngt. Vet inte om det är nån speciell restaurang hon menar, jag var på den på Rådmansgatan för ett tag sen.
    Annars borde ju steakhouse funka, och grekiskt.
    Har faktiskt funderat på just den, fast på Drottninggatan.
    Men grekiskt låter ju himla gott faktiskt, var längesedan. Måste kollas upp
  • Faile

Har ju varit lite orolig för min och kompisarnas tjejkväll som vi har en gång varje år, eftersom jag vill äta så strikt som möjligt även den kvällen.
    Men det löser vi genom att äta grekiskt . Där kan man ju äta hur mycket av som helst, lammkotletter med tzatziki, souvlaki ( grillspett ) osv.

Funderar på att blanda in lite medelhavskost i min matlagning faktiskt, det är ju så gott

• Faile
    Mandel skrev 2011-03-03 09:26:19 följande:
    Någon som har något bra förslag på vad jag ska göra med det kokosfett jag köpt hem?

Vad har ni det till?
    Vi har gjort bountys två gånger och det blir så himla gott. Tom godare än riktig bounty

http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=524
  • Faile

Behöver tips på middag idag tack

Har suttit och glömt bort tiden medan jag stångade pannan blodig ( till ingen nytta ) i en annan tråd, så jag har helt glömt bort tiden.
    Någon som har nåt bra pajrecept med köttfärs i kanske?

• Faile
    Prinsessanz skrev 2011-03-03 23:06:36 följande:
    kokosflingor inehåler ju 6.5g kolhydrater/100g,men vad inehåller nötmjölet?
    Mjölet innehållet också 6/100gram. Vet inte exakt hur mycket det blir eftersom jag aldrig vägt, men en påse på 100gram räcker till iaf 3 satser, så vi säger att det blir 2gram kollisar vardera, så totalt 4gram och 3 st ägg är max 1,8.
    Det ger totalt 5,8 gram och jag brukar få ca 12 bitar, alltså under 0,5 gram per st 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**