• Faile

**Den stora feta LCHF-tråden**

nassu skrev 2011-03-04 07:02:08 följande:
    Ojoj vad det skrivs mycket i den här tråden!

Ni som sysslar med LCHF i syfte att gå ner i vikt : Hur ofta väger ni er?

Nån skrev att de åt bara kaffe med grädde till lunch. Blir helt bestört, det skulle jag nog aldrig klara av. Inte är det väl nåt man borde eftersträva?

Väger mig en gång i veckan (försöker egentligen väga mig mer sällan, men det är svårt ) och har gått ner 5,5kg på en månad.

Gällande detta med maten så har jag faktiskt kommit till ett läge där jag inte blir direkt hungrig. Igår glömde jag helt att äta nåt på dagen, så när kl var 17 hade jag endast ätit 2kokta ägg med majjo.
    Det är ju såklart inte bra, utan jag tror man ska försöka äta iaf 3ggr om dagen. Men man gör ju som själv vill i slutändan.
    Ät när du är hungrig och sluta när du blir mätt. Eller som jag, får försöka komma ihåg att äta trots att jag inte blir hungrig

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    Linda1976 skrev 2011-03-04 07:37:48 följande:
    Det är inte helt ovanligt att lchf:are äter 1 gång om dagen! 
    Nej, det kan jag förstå för suget finns inte där alls just nu.
    Men jag blir så himla seg efter en hel dag utan något alls, och sen när jag väl äter mår jag bara illa.
    Så jag mår nog bäst av att äta någorlunda regelbundet, även om det kanske bara blir en knäckemacka eller kokt ägg till lunch.
  • Faile
    Prinsessanz skrev 2011-03-05 11:59:56 följande:
    vem är eran "förebild" då det gäler LCHF?
    1.Litsfeldt
    2.sten sture skaldeman
    3 Andreas Eenfeldt (kostdoktorn)
    4 Annika Dalqvist
    Den enda jag egentligen vet något om är Eenfeldt, då jag precis börjat läsa Matrevolutionen. Men annars vet jag inte mycket alls om någon av dessa.
  • Faile

Vet att någon hade recept på ischoklad här, men hittar inte.

Någon som vill dela med sig?

• Faile
    Linda1976 skrev 2011-03-05 16:15:19 följande:
    100 gram choklad av valfri sort (jag tar Lindts 90% eller Hemköps 72%) 50 gram eko-kokosfett m smak och 1 msk kanel.
    Ska genast göra, tack
  • Faile

Har för övrigt bjudit mina föräldrar ( som är stora lchf-motståndare ) på en riktig lchf-middag. Köttfärsbiffar, smörstekt vitkål med halloumiost i, blomkålsmos och egengjord aioli och de älskade det

Så jag tänkte bjuda på lite lchf-godis till mellon ikväll också.

• Faile
    nassu skrev 2011-03-06 06:32:56 följande:
    Gomårrån!

Pannkakorna låter ju som nåt man kunde prova även om det känns omöjligt att det kunde smaka som "vanliga" :)

Ska vi köra genomgång hur länge man hållt på med LCHF ? Och om man vill kan man ju lägga till hur mycket man gått ner (för de som äter i syfte att gå ner i vikt, inte alla juuh)

Själv e jag ju bara på första veckan (10:onde dagen ;) )
    Jag har hållit på i snart 5 veckor och har gått ner 5,5kg. Äter ungefär 20-25 gram om dagen.
    Innan dess åt jag lågkalorikost från sept och gick ner 2,5kg på hela den tiden, hungrig hela tiden dessutom

Har dock ett bra antal kilon kvar innan jag är som före första graviditeten för 3,5 år sedan.
  • Faile
    nassu skrev 2011-03-07 06:17:50 följande:
    Jaa, jag har väl sånt vanligt jag med men tyckte det stod nåt på 43kolisar! Eller månne jag läste fel då.. nåja, ska försöka att inte baka så mycket ändå "sötsaker" för mitt sötsug kommer lätt tillbaka. Men ni har rätt, det väger ju inte så mycket.

Jag bor som sagt i Finland. :)
    Bor också i Finland, Åland närmare bestämt
  • Faile
    Asereht skrev 2011-03-07 12:22:26 följande:
    Nu har jag ägg och baconmuffins med fetaost i ugnen. Ska bli spännande. Jag gilalr verkligen de där muffinsen som frukost, mellis eller snabblunch.
    Vilken tajming. Skulle precis skriva och fråga om de var goda, tänkte göra så vi har till frukost imorgon 

Har du dem i kylen sen eller?
  • Faile

Kan man byta ut keso i baconmuffinsen till kesella?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**