• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

missypissy skrev 2011-04-12 12:22:41 följande:
    Jippie, jag hittade den!
    hur då???
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

Nuuuu hittade jag!! 

Men en fundering: Hur ska det gå till? Ska FBgruppen komplettera tråden? Vad ska vi skriva i tråden och vad hamnar på fejjan?

*trögskalle* 

• Linda1976
    Asereht skrev 2011-04-12 12:32:14 följande:
    Undrar samma, oftast när man gör så här så flyttar antingen allt över till fb och tråden dör sakta ut eller tvärtom.
    Kanske att vi lägger upp menyer på FB men håller diskussioner här? För alla i tråden kanske inte har FB, och då blir det ju hemskt tråkigt....
  • Linda1976
    yena89 skrev 2011-04-12 12:35:25 följande:
    Tänkte man kunde samla resultatbilder och länkar där kanske :)
    Asereht skrev 2011-04-12 12:33:18 följande:
    En annan undran, ska man ange nick eller så för att släppas in eller släpps alla som söker in?
    Hmm jag bara la till alla som sökte :/
    Ja, bilder, menyer och länkar. Så håller vi diskussioner och ältande här, vad säger ni? Ffa bilder vill man ju int lägga i denna tråden. Eller jo, vissa MODIGA ;-D
  • Linda1976

Tycker den där tråden känns som en trolltråd...

• Linda1976
    joller skrev 2011-04-12 20:17:52 följande:
    en fundering... har någon av er haft humörsvängningar när ni la om er kost till lchf??

jag har ett jäkla humör just nu och ett godissug som heter duga (brukar tröst/tristess äta)

Suckar djupt........
    Tvärtom faktiskt! Jag är mycket stabilare med lchf i magen...

Idag har jag ätit:

Fr: frökex m salami&gräddost
    Lu: Quiche från igår, 2 coctailtomater
    Mi: en bit rostas, hemgjord bea och några broccolibuketter.
    Mel: 50 gram hallon med vispad grädde...

Får det till ca 17 gram carbs  
  • Linda1976
    Kaya skrev 2011-04-12 21:10:02 följande:
    PS. Det nya knäckebrödet som jag just provsmakade måste vara det godaste LCHF-brödet som någonsin bakats. Fortfarande varmt, härlig sälta från parmesanost, knisprigt av frön, med smältande smör på... DAMN!
    Recept tack!
  • Linda1976
    sininen skrev 2011-04-12 23:21:26 följande:
    En snabb fråga, räkor. Det känns som att det kan vara bra att ha hemma men hur gör ni? Köper ni frysta eller sånna i burk? Färska är för dyrt så det skippar vi haha.
    Finns handskalade på burk i lag. De köper vi ibland. Ibland skalade frysta och ibland färska (bor ju i Göteborg ) beroende på vad vi ska ha dem till.
  • Linda1976
    mamman i skogen skrev 2011-04-13 05:58:09 följande:
    Läste lite inatt medans jag jobbat i tråden som ngn länkade till där pappan övermatar sin dotter..www.familjeliv.se/Forum-4-288/m58360515.html  blev lite full i skratt nu diskuteras det huruvida man ska äta ägg eller inte efterssom detär sååååå mycket kolesterol men ngn hade det brillianta förslaget att gröpa ur glan och fylla upp med kaviar istället för gula...
    Pfffft jag säger då det byt ut gulan mot rent socker istället det gör gott .....
    Den där tråden är trolltråd så det SKRIKER, stackars människor som köper den rakt av Men det är ganska underhållande.
  • Linda1976
    Annanym skrev 2011-04-13 08:37:15 följande:
    Jag kommer inte att gå med i FB-gruppen, men känner viss oro för att den här tråden ska dö ut nu...
    Den ska INTE dö ut!! För då dör jag en smula Det är här jag hämtar inspiration och omedelbar bekräftelse, haha... Det funkar inte på samma sätt på Fejan!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**