• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

SB: Kom ihåg att det inte finns nåt OT i tråden, vi ventilerar om allt

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Kaya skrev 2011-04-14 12:30:50 följande:
    Hoppas du inte tar illa upp men... jag älskar dig!

K
    Nu gör tråden mig lycklig - igen Hjärta
    Ellen Botilda skrev 2011-04-14 12:35:54 följande:
    Hur skulle man kunna ta illa upp av lite kärlek ?Glad
    Bräker på med lite sydstatsdialekt: Lav ya´ll!! Nu ska jag logga ur och åka och tanka bilen. Imorgon drar jag å en kollega till Ullared. Frukost äter vi i bilen som andra pansjisar, men lunch... Hm, blir en svår nöt..... Vi ska äta där, för vi orkar inte dra med oss mat, men tja, vad... BK finns, men inte så kul... Annars får vi se! Hon äter inte lchf så....
  • Linda1976
    jeng skrev 2011-04-14 17:30:56 följande:
    Vad har ni för middagsplaner idag??

Här blir det kycklinglår i ugnen och nån grönsak till. mums, men ett tag kvar för vi ska äta när man min kommer hem från en jobbresa. 
    Antingen lchf-pizza eller fläskpannkaka. Sambon - den svikaren -tänker göra vanlig pizza, men jag ska INGET ha. Han lowcarbar m mig, men äter samtidigt chips och pizza lite då och då. NOT SO LOW CARB; motherfucker!! Vill jag skrika. Men det gör jag inte, eftersom jag är en älskvärd person.

Men lite jobbigt när han inte tar det på allvar, utan frågar om jag vill ha chips. Eh. Nä!!! 
  • Linda1976
    Maddisen80 skrev 2011-04-14 18:20:40 följande:
    ikväll klockan 20.00 på tv4 plus ska jag se på du är vad du äter :) det tycker jag är intressant att se på förstår inte hur de kan få i sig så himla mycket.
    Är man matmissbrukare så är man. Då är det inte särskilt svårt. Tyvärr. Men tjejen i programmet väger typ 170 kg och är 22 eller så, fruktansvärt tragiskt.
  • Linda1976
    Bordeaux skrev 2011-04-14 19:13:10 följande:
    Tror jag kan prata för många här när jag säger att vi inte vill vara utan dig heller!
    *nickar*

Joller: Du e klok! Tänk om fler resonerade som du...

Nu ska jag masa mig ut i köket och göra kvällens middag; fläskpannkaka. En favvo! Och sen ska jag glana på Du är vad du äter, och förfasas samt skämmas i smyg att jag faktiskt tittar. 
  • Linda1976
    Denebola skrev 2011-04-14 20:00:05 följande:
    Ja, nu är det officiellt. Jag älskar dig  Hjärta

*ROFLMAO*
    I love you to sweetie! Hjärta
  • Linda1976
    vita stenen skrev 2011-04-14 19:46:00 följande:
    Jag tror att jag får i mig alldeles för lite fett. Det enda feta jag egentligen äter är typ ett paket bacon varje dag. Jag vet inte riktigt vad jag ska äta för att få i mig mer.

Frukostarna varierar mellan:

* Ett paket bacon och ev ett ägg till
    * Turkisk yoghurt med blåbär
    * En finn crisp med kokt ägg

Lunch äter jag oftast inte då jag inte är hungrig, men om jag är hungrig äter jag två ägg och skinka

Middagen är det som famijen äter - pasta/potatis/ris odyl. Typ, kycklingfilé, lax/torsk, pannbiff.

Hur kan jag enkelt få in mer fett?
    Mer fett?

Kokosfett i te eller kaffe
    Kryddsmör på proteindelen till middag
    Äter ni fisk kan du ju göra en kall majosås typ remoulääääde

• Linda1976
    stolla skrev 2011-04-14 20:34:17 följande:
    Har ni sett "Du är vad du äter"? Har Anna Skipper varit så lchf-aktig förut? Jag har alltid tyckt att hon varit så extrem och hysterisk, men nu tycker jag att hon är bra :)
    Hon har ju alltid förespråkat rena prdukter, och kastat ut Lätt&Lagom och Kelda.... men hon har ju mest fokuserat på groddar, äckliga gröna drinkar, vattenrening, bedömma sina offers tungor och annat flum

Hon inser väl att folk måste få äta GOD mat om de ska kunna gå ner i vikt! 
  • Linda1976
    Denebola skrev 2011-04-14 20:39:22 följande:
    Groddar förresten, hur LC är det?
    Alfaalfagroddar 0,3. Hm. Det låter äckligt ändå.
  • Linda1976
    Bordeaux skrev 2011-04-14 20:40:08 följande:
    Hon var för alger och annat mysko för några år sen iaf. Hon kan väl tänka om hon med, fast just nu undrar jag om det inte är ekonomiskt. Hon tjänade väl inte så bra på att sälja sina egna algprodukter, har för mig att företaget konkade eller fick andra problem. Lchf blir ju mer och mer rätt och accepterat tom expressen har erkännt att lchf är bra och skrivit om hur smör blev onyttigt och margarin nyttigt.
    Ja, hon samarbetade ju med Life (hälsokost) och sen fullföljde de inte avtal och de fajtas om vem som har rätt. Det ryktades ju att hon fick sälja huset, men det verkar ju inte så....
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**